معاون پرورشی و فرهنگی وزیر:

زنده بودن اردوگاهها به فعالیت و شادی دانش آموزان است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز اردوگاه ها با شادی و فعالیت دانش آموزان زنده است به طوری که معیار ارزش گذاری اردوگاه، به حضور دانش آموزان در محیط و تخلیه هیجانات به صورت آزادانه بر می گردد.

کد مطلب: ۴۴۵۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا از اصفهان،حمیدرضا کفاش در مراسم افتتاح ساختمان جدید اداری و آغاز به کار رسمی سالن تیراندازی شبیه ساز جنگی و تعدادی از پروژه های فرهنگی، عمرانی اردوگاه کشوری شهید بهشتی اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر سن تاثیرپذیری را سن دانش آموزی می دانند چرا که بسیاری از داشته های دانش آموزان به دوران کودکی و نوجوانی برمی گردد.


وی افزود: اگر امروز فردوسی، شاعر بزرگ ایران زنده بود بدون شک اعلام می کرد که توانا بود هر که دانا بود که متن آن در دوره اول آموزشی ارائه می شد را عوض کنیم چرا که در حال حاضر هدف از آموزش، بازتوانی نیست بلکه تعلیم و تربیت در قرن 21، همزیستی مسالمت آمیز است.

کفاش ادامه داد: هم اکنو باید بیاموزیم که چگونه با دیگران زندگی و تعامل داشته باشیم و امروز با توجه به مطرح شدن سواد دیجیتال و سواد رسانه ای، سواد الفبایی مقدمه کار است.


وی تصریح کرد: از آنجایی که تعلیم و تربیت با این نگاه در فضاهای پرورشی اتفاق می افتد بدون شک آموزش، مقدمه هر فعالیتی محسوی می شود.


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در حال حاضر این دیدگاه انتزاعی که تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش را تنها با نیمکت و درس می شناسند، نگاهی کاملا متحجرانه و قدیمی است.

وی گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش یک صنف نیست بلکه نهاد تاثیرگذار در کشور است. این واقعیت را نباید فراموش کنیم که تعلیم و تربیت کار هر کسی نیست این در حالی است که متاسفانه همه کس در هر جایگاهی در این امور دخالت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار