132 میلیارد تومان به حساب شهرداریها و دهیاری های مازندران پرداخت شد

استاندار مازندران از پرداخت 132 میلیارد تومان به حساب شهرداریها و دهیاری های مازندران در هشت ماه گذشته از محل مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

کد مطلب: ۴۴۵۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، ربیع فلاح در نشست ستاد درآمد مازندران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: از این مبلغ 79 میلیارد تومان به حساب شهرداریها و 53 میلیارد تومان به حساب دهیاریها واریز شده است

مقام عالی دولت در استان بر تشكیل ماهانه ستاد درآمد استان تاكید كرد و گفت : رویكرد دولت رهایی از درآمدهای نفتی و حركت به سوی درآمدهای غیرنفتی است و در بودجه سال 95 نیز وابستگی بودجه كشور به نفت كاهش یافته است.

وی ظرفیت مالیات مازندران را بسیار بالا خواند و گفت : راهكارها و برنامه های وصول و جهش درآمدهای مالیاتی بررسی و ارائه شود.

فلاح تصریح نمود : كاركردها و ثمرات پرداخت مالیات به مردم معرفی شود تا شاهد فرار مالیاتی نباشیم .

در این نشست قاسم پیشه مدیر كل اقتصاد و دارایی استان گزارشی در مورد روند وصول درآمدها ارائه نمود و گفت : مصوب درآمدهای استان در سال جاری 9260 میلیارد ریال بوده كه تا كنون 7706 میلیارد ریال وصول شده است و نسبت به دوره مشابه 8 / 10 درصد رشد داشته است.

وی تاكید كرد: درآمد عمومی مصوب استان در سال94 مقدار 12346 میلیارد ریال بوده كه حدود 86 درصد آن مربوط به درآمد مالیاتی و 14 درصد آن مربوط به سایر درآمدها می باشد.

وی افزود: سهم درآمدهای استان نسبت به درآمد كشور 89 / 1 درصد می باشد .

در این نشست حمزه ای مدیركل امور مالیاتی مازندران نیز گزارشی از وصول مالیاتها در استان ارائه نمود و گفت : در 9 ماه گذشته قریب 668 میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی استان وصول شده است كه با رشد 14 درصدی نسبت به دوره مشابه قبل روبرو بوده است .

وی ادامه داد: با وصول این مقدار مالیات 88 درصد درآمد نسبت به مصوب امور مالیاتی محقق شده است .

حمزه ای تاكید كرد : سهم مالیاتهای مستقیم بر اساس مصوب قانون بودجه 643 میلیارد تومان با رشد 31 درصدی و مالیات بر ارزش افزوده 405 میلیارد تومان با رشد 26 درصدی می باشد.

وی مجموع مالیات مصوب استان را در سال 94 مبلغ 1049 میلیارد تومان اعلام كرد كه با رشد 29 درصدی نسبت به سال قبل پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار