رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان کرد:

ایجاد ایمنی برای کاربران فضای مجازی مهمترین اقدامات پلیس فتای استان

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: آگاه سازی اقشار مختلف مردم با هدف ایجاد ایمنی برای کاربران فضای مجازی از مهمترین اقدامات پلیس فتای استان است.

کد مطلب: ۴۴۴۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا از اصفهان، سرهنگ مصطفی مرتضوی درهمایش تخصصی کارشناسان پیشگیری و مشاوران مدارس نواحی 6 گانه برگزار شد اظهار کرد: بدون شک با افزایش سطح دانش تخصصی و امنیتی و اطلاع کاربران از شیوه های مقابله با شگردهای مجرمانه موجب می‌شود، تعداد افرادی که به صورت بالقوه در معرض این آسیب ها قرار دارند، کاهش پیدا کند و از سویی دیگر احتمال موفقیت مجرمان نیز در ارتکاب جرم به همین نسبت کاسته شود.
وی با بیان اینکه فضای گسترده مجازی همان طور که فرصت‌های خوب را برای ما ایجاد می‌کند آسیب‌های خاص خود را نیز به دنبال دارد، عنوان کرد: امروزه عدم آموزش و مهارت لازم در استفاده از فضای مجازی توسط کاربران باعث بروز آسیب هایی برای آنان شده که باید در زمینه استفاده صحیح از این فضا فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد.
وی ادامه داد: یکی از آسیب های عمده در فضای مجازی، اعتماد به افراد کاربران غریبه است که در این شبکه ها با اهداف شوم و به قصد شیادی و یا کلاهبرداری حضور پیدا می کنند.
این مقام انتظامی عنوان کرد: هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی و یا سایت هایی که امکان چت آنلاین و دوست یابی در آن وجود دارد افراد غریبه می توانند کلاهبرداران و شیادانی باشند که با نیت های پلید سعی دارند با طعمه های خود ارتباط برقرار نمایند و به هر نحو از آنان سوءاستفاده نمایند.
سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: در واقع باید گفت که یکی از معضلات فضای مجازی، جعل هویت است که افراد در فضای مجازی خود را شخصیت متفاوت از آن چیزی که هستند معرفی می کنند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار