نشست مدیران مدارس کاکی با مربیان و معاونین پرورشی و مشاوران برگزار شد

رئیس اداره آموزش و پرورش کاکی تاکید بر تداوم برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی در طول ایام سال تحصیلی و همچنین حضور فعال و همکاری مستمر فرهنگیان شاغل در مدارس در اقامه و برگزاری نماز جماعت نمود .

کد مطلب: ۴۴۳۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کاکی : عزیزبردستانی با اشاره به موفقیت های حوزه پرورشی منطقه گفت :
در تمامی مقاطع تحصیلی نیاز به حضور مشاور احساس می شود .

وی افزود : ما نباید تنها به حضور مشاور در مدارس اکتفا کنیم . اگر تمامی مسئولین مدرسه نقش مشاور را ایفا کنند قطعاً موفقیت بیشتری بدست خواهیم آورد .

غلام علی جمالی حاجیانی معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه کاکی در این نشست با اشاره به شروع بکار دارالقرآن منطقه نیز گفت : در حال حاضر ۲۰۰ نفر دانش آموز از تمامی مقاطع تحصیلی در کلاس های مختلف این مرکز آموزش می بینند .

جمالی حاجیانی افزود : با توجه به نوپا بودن این مرکز و مشکلات پیش رو ، ، ضروری است بخشی از امکانات اولیه آن فراهم شود .

وی در ادامه گفت : با توجه به فصل زمستان و شیوع بیماری ها ضروری است که همه امکانات بهداشتی از جمله صابون مایع در مدارس موجود باشد و مدارس اهتمام بیشتری به همکاری با معاونین و مربیان پرورشی ، مشاوران ، دبیران تربیت بدنی و بهداشت داشته باشند.

محمود حق دوست رئیس اداره امورتربیتی آموزش وپرورش استان بوشهر در این نشست اظهار نمود : پیشرفت و توسعه هر جامعه به نیروی انسانی کارآمد و توانا است . اگر نیروی انسانی به جای خود بکار گرفته شود می تواند توفیقاتی خوبی حاصل شود .

حق دوست افزود : اگر قرار است اتفاقات خوبی در مدارس شاهد باشیم ، هم نیروهای آموزشی و هم نیروهای پرورشی باید همگام و هم سو باشند .

وی در ادامه بیان داشت : یکی از دلایل رکود در حوزه پرورشی ، ناهماهنگی در بخش های مختلف می باشد.

حق دوست گفت : در مدرسه وظیفه معاون و مربی پرورشی مدیریت کارهای بخش های مختلف فرهنگی و تربیتی است .

وی تداوم برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی در طول ایام سال تحصیلی و همچنین حضور فعال و همکاری مستمر فرهنگیان شاغل در مدارس در اقامه و برگزاری نماز جماعت تاکید نمود.

رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت : صبحگاه مدارس تنها وظیفه مربی پرورشی نیست وظیفه تمامی کادر مدرسه است که در اجرای مراسم آغازین همکاری داشته باشند؛ انتظار و توقع این است که همه باهم برنامه ها را پیش ببریم .

حق دوست : از مدیران و مربیان خواست تا اطلاعات علمی خود را افزایش دهند و دارای برنامه باشند .

ایشان در ادامه گفت : همکاران فرهنگی شاغل در مدارس از فضای آموزشگاه نهایت استفاده مطلوب را بکنند و از ظرفیت های فکری انجمن های اولیا و مربیان ، شورای مدرسه ، شورای دانش آموزی و شورای معلمان استفاده مطلوب شود.

حق دوست همچنین در این نشست از طرح کارگروه های مربیان همراه با هدف تبادل تجربیات و بازدید از فعالیت های پرورشی مدارس و پرسش مهر ۱۶ ریاست جمهوری با موضوع توافق هسته ای سخنانی ایراد نمودند

ایشان در سخنان خود از برگزاری آزمون علمی تخصصی ویژه مربیان و معاونین پرورشی و تجلیل از ۱۰۰۰ نفر برگزیده مسابقات استانی خبرداد و گفت : امسال برای اولین بار این آزمون که بصورت مجازی و دارای ۱۲۰ ساعت ضمن خدمت بوده در سال آینده برگزار خواهد شد .

در ادامه سید حسین حسینی رئیس اداره قرآن ، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهرنیز به بیان برنامه های اداره قرآن عترت و نماز پرداخت و گفت : اقامه نماز جماعت در مدارس همزمان با افق شرعی ، طرح نهضت ملی حفظ و حفظ موضوعی ، تقویت دارالقرآن ها ، برگزاری مسابقات قرآن عترت و نماز در اسفندماه و اجرای طرح مصباح الهدی از مهمترین طرح های این اداره کل است

. ایشان سپس از اجرای طرح مبین در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و خواستار حضور مدیران و کلیه کارکنان در نماز جماعت مدارس شد .

وی به ارائه راهکارهایی برای ایجاد انگیزه و علاقمند نمودن دانش آموزان جهت حضور در نمازجماعت پرداختند .

حسینی در رابطه با مسابقات قرآن ، عترت و نماز نیز گفت : طبق تقاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با اوقاف و امور خیریه با هدف تعاملات این دو نهاد و کاهش هزینه ها و موازی کاری ها امسال رشته حفظ ویژه ۵ جزء ، ۱۰ جزء ، ۲۰ جزء و کل قرآن به مسابقات اضافه شده است . ایشان در ادامه افزود : مسابقات در مقطع ابتدایی تا مرحله شهرستان ، مقطع متوسطه اول تا مرحله استان و مقطع متوسطه دوم تا مرحله کشوری ادامه دارد .

وی در پایان سخنان خود ضمن طرح موضوعات الگوی تلاوت ، حفظ موضوعی و امام شناسی خواستار اجرای دقیق آن در مدارس شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار