معاون اجتماعی سازمان بهزیستی به پانا خبر داد؛

اصلاح روند ترخیص کودکان از مراکز بهزیستی/نگرانی از افزایش تک فرزندی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از اصلاح روند ترخیص کودکان از مراکز شبه خانواده خبر داد و گفت: کارگروهی برای این موضوع در سازمان بهزیستی تشکیل شده است.

کد مطلب: ۴۴۳۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد

حبیب الله مسعودی فرید در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با ابراز نگرانی از تک فرزندی در برخی خانواده ها اظهار داشت: فقدان خانواده و افزایش تک فرزندی را می توان جزو نگرانی هایی دانست که در گرایش افراد به آسیب های اجتماعی اثرگذار است و مسئولان باید به آن توجه کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی به اهمیت روند ترخیص کودکان از مراکز بهزیستی اشاره کرد و گفت: ترخیص افراد از مراکز بهزیستی برای ما اهمیت دارد. البته سن افراد در ترخیص آن ها برای ما ملاک نیست و معتقدیم که این افراد باید آمادگی لازم را برای خروج از مراکز داشته باشند.

وی ادامه داد: در این زمینه قرار است فرایند ترخیص کودکان از مراکز بهزیستی مورد بازنگری قرار بگیرد تا بتوانیم توانایی ‌های اقتصادی، روانی و اجتماعی فرد را تکمیل تر کنیم. برای این منظور کارگروهی در سازمان بهزیستی تشکیل شده و به طور ویژه موضوع بازنگری در ترخیص کودکان مد نظر قرار گرفته است.

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: به کودکانی که وارد چرخه بهزیستی می شوند سعی می شود توانمندی، مهارت‌ های شغلی، روش‌ های اشتغال و کارآفرینی و آمادگی‌ های شغلی را به این افراد ارائه کنیم تا وقتی که به سن 18 سالگی رسیدند مهارت کسب شغل را داشته باشند و در نهایت هنگام ترخیص با کمترین مشکل روبرو شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یادآور شد: همچنین برنامه اجرایی و آموزشی برای کودکانی که در آستانه ترخیص هستند به منظور کسب توانمندی ‌ها و مهارت ‌های شغلی در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، برنامه راهبردی دفتر شبه خانواده بهزیستی نیز مورد بازنگری قرار گرفته و در مراحل پایانی تدوین قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار