اتمام نقشه كشوری خوشه های صنعتی تا پایان سال

خبرگزاری پانا: مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران گفت: تا پایان سالجاری نقشه كشوری خوشه های صنعتی به پایان خواهد رسید كه این نقشه راهنمای كل كشور در حركت آتی خوشه ها خواهد بود .

کد مطلب: ۴۴۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شاتا؛‌ فخراله مولایی گفت: با توجه به آیین نامه و دستورالعمل جدید صادره جهت خوشه های كسب و كار و ایجاد نظم در توسعه خوشه ها، امید است در كوتاه مدت به اهداف بزرگی در خوشه های صنعتی دست یابیم .
وی افزود: با توجه به آیین نامه جدید ، كمیته ها و شورای راهبری در استانها فعال شده است و مطالعات و امكان سنجی هر خوشه به طور سیستماتیك انجام خواهد شد.
مولایی همچنین اظهار كرد: تا كنون تعداد 192 خوشه در كشور شناسایی شده كه نقشه اولویت بندی آنها تا پایان سال جاری تنظیم خواهد شد.
معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت در ادامه گفت: در حال حاضر از این تعداد 75 خوشه،‌ مطالعات امكان سنجی آنها 100درصد به پایان رسیده و 9 خوشه در حال مطالعه شناختی و 51 خوشه در مرحله پیاده سازی برنامه عملیاتی 3 ساله خود میباشند.
وی ادامه داد: از این تعداد 34 خوشه در مرحله سال سوم برنامه عملیاتی هستند و از این طریق اعلام می شود كه تا كنون 10 خوشه برنامه عملیاتی خود را به اتمام رسانده و در حال صدور پروانه اتمام پروژه هستند ضمن اینكه تا پایان سال این رقم به 20 پروژه خواهد رسید.
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت به توسعه صنایع كوچك نیز به عنوان یكی از اولویتهای این سازمان اشاره كرد و افزود: با تشكیل خوشه های كسب و كار در كشور عملا صنایع كوچك حركت در جهت اهداف صنایع متوسط و بزرگ را دنبال خواهند كرد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عملكرد این سازمان در طول 9 ماهه سالجاری تصریح كرد: واحدهای به بهره برداری رسیده در شهركهای صنعتی كشور تا پایان آذر ماه 1391 بالغ بر29 هزارو 261 واحد صنعتی بوده كه این رقم در طول نه ماهه سالجاری بالغ بر هزارو492 واحد بوده كه 63 درصد برنامه را محقق كرده است.
مولایی همچنین به میزان اشتغالزایی واحدهای به بهره برداری رسیده تا پایان آذر ماه 1391 اشاره كرد و گفت: دراین راستا برای بیش از 614 هزارو 100 نفر فرصت شغلی ایجاد شده كه این رقم در نه ماهه امسال بالغ بر32هزارو906 نفر بوده است كه نشانگر تحقق 100درصدی برنامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار