نمایشگاه خط نگاره و نقاشی‌های محسن کرمی در نگارخانه پاییز

نمایشگاهی با عنوان «آواز پر جبرییل» شامل گزیده‌ای از آثار محسن کرمی در نگارخانه «پاییز» افتتاح می‌شود.

کد مطلب: ۴۳۹۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ در این نمایشگاه حدود 40 اثر از مجموعه آثار خط نگاره(نقاشیخط)، نقاشی و طراحی‌های محسن کرمی به نمایش درمی‌آید.

آثار نمایشگاه «آواز پر جبرییل» با توجه به سابقه خوشنویسی در ایران، سنت چاپ دستی و مهرکوبی شرق دور خلق شده‌اند. در این آثار اشتیاق به گونه‌ای باستان‌نگاری، حروف و علایم بدوی و همچنین کتابت و الفبای نخستین در کتاب‌نگاری مقدس و نشانه‌ها و نماد‌های کیمیاگری و علوم غریبه کهن به چشم می‌خورد.

در نقاشی‌های این نمایشگاه، به ویژه در پرتره‌ها گرایش به گونه‌ای حکمت اساطیری کهن و نمایش فرزانگی و عیاری ایران قدیم وجود دارد. در نوع اجرا و از حیث تکنیک،کارها شاید غربی به نظر آیند اما از نظر برخورد با کادر، مواد و ساختار کار، کاملا شرقی هستند.

این آثار با تکنیک‌های مختلفی از جمله رنگ و روغن، اکریلیک، طراحی با ذغال و ترکیب مواد خلق شده‌اند. آثار در ابعاد 50 در 70 سانتیمتر تا 120 در 120 سانتیمتر ارائه شده‌اند.

گفتنی است، این نمایشگاه‌ها تا 7 دی ادامه خواهند داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار همه‌روزه از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار