معاون آموزش و پرورش استان اردبیل:

هنرستان‌های اردبیل در مسیر خودکفایی گام برمی‌دارند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هنرستان‌های اردبیل در مسیر خودکفایی گام برمی‌دارند.

کد مطلب: ۴۳۴۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا - استان اردبیل ، شهداد عبداللهی در مراسم تجلیل از برترین‌های جشنواره تجارب هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 200 هنرستان در استان اردبیل با تنوع رشته‌های فنی و مهارتی فعالیت می‌کنند که هر یک از آنها حکم کارگاه کارآفرینی و اشتغالزایی را دارند.

وی با بیان اینکه در بیش از 50 رشته فنی و مهارتی، استقبال و رغبت دانش‌آموزان بیش از گذشته بوده و ما حمایت‌های لازم را از ورود دانش‌آموزان به این حوزه انجام می‌دهیم، تصریح کرد: در هنرستان‌های استان اردبیل ظرفیت‌های خوب تولیدی و اشتغالزایی فراهم شده و قطعاً هنرستان‌ها در مسیر خودکفایی با عرضه این محصولات و تولیدات گام بر می‌دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ‌هنرستان‌های ما حتی توان ورود به بازار کار و ایجاد فرصت‌های اشتغال را دارند که البته بخش عمده‌ای از تحصیل‌کردگان هنرستان‌ها بعد از اتمام تحصیلاتشان به سبب علاقه و توانی که در گرایش‌ها و رشته‌های مختلف پیدا می‌کنند، به صورت مستقیم وارد بازار کار می‌شوند.

وی افزود: طرح حمایت از تولید و خدمات ارائه شده در هنرستان‌ها براساس قانون کشوری اجرایی می‌شود تا منابع حاصل از این محل برای تجهیز و تکمیل واحدهای هنرستانی و پرداخت به خود هنرجویان هزینه شود که قطعاً این حرکت به بهبود کیفیت تولید و کسب تجارب برتر و مهم‌تر کمک می‌کند.

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر ما می‌خواهیم در کشور کار اساسی و پایه‌ای در غلبه بر مشکلات بیکاری و خلأهای به وجود آمده در حوزه اشتغال بیندیشیم، باید حرکت ریشه‌ای و پایه‌ای به انجام برسد.

وی اضافه کرد: ما زمانی می‌توانیم افق روشنی را در ایجاد فرصت‌های اشتغال به وجود آوریم که به معنای واقعی هم ظرفیت‌های نیروی انسانی و هم توانمندی‌های جامعه را بشناسیم و بر همین اساس در مسیری گام برداریم تا امکان توسعه و پیشرفت روزافزون فعالیت‌ها و اقدامات اساسی به انجام برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار