تاكید برارتقا روحیه نشاط،دین باوری و حضوردركارهای اجتماعی

مراسم تجلیل و تکریم از نخبگان معلول و دست اندرکاران آنها مراسمی متفاوت بود که در آن بیشتر به موضوع توجه شد و مسئولان بیشتر شنیدند تا بخواهند سخنرانی کنند.

کد مطلب: ۴۳۴۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، در آخرین روز از هفته گرامیداشت معلولین ، جمعی از دانش آموزان استثنایی شهر تهران ، كه دارای رتبه های كشوری و جهانی در رشته های فرهنگی و علمی می باشند به همراه پرویزی رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران و مستمع ، خیرنیك اندیش با چهاربند دیداری صمیمی داشتند .
چهاربند در این دیدار با تشكر از حضور این دانش آموزان بر ارتقا روحیه نشاط ، دین باوری و حضور در كارهای اجتماعی تاكید نمود .
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تحصیل و تهذیب و ورزش دانش آموزان استثنایی موفق را مصداق بارز بیانات ایشان قلمداد نمود .
مدیر كل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد : خداوند باری تعالی شما دانش آموزان استثنایی را خیلی دوست دارد و خدا را شاكریم كه به شما و خانواده های شما خدمت می كنیم.
چهاربند همچنین بر زمینه ایجاد خود كفایی و امنیت شغلی و كسب درآمد برای دانش آموزان استثنایی تاكید نمود .
همچنین در این دیدار مستمع ،خیر نیك اندیش تقبل ساخت اولین اردوگاه تخصصی ویژه دانش آموزان استثنایی شهر تهران در كردان كرج در فضای به مساحت 5000 متر مربع بر عهده گرفت .
در پایان یكی از دانش آموزان متنی زیبا را به شرح زیر قرائت نمود كه خواندن آن خالی از لطف نیست.
به نام خدایی كه شكوه و عظمت خود را آن گاه به تماشا گذاشت كه انسان را را آفرید تا انسان باشد و آزاد .
خدایی كه مرا آفرید تا بنده برگزیده او باشم . مرا برگزید كه مانند دیگران نباشم بلكه خودم باشم و خودم . می دانم من عزیز دردانه ی آفریدگار خویش هستم . چرا كه او به همه ثابت كرده كه فقط از عزیز دردانه هایش سخت امتحان می گیرد و چه نمره خوبی به آن ها می دهد .
مگر در آن طوفان؛ كشتی نوح را به سر منزل مقصود نبرد؟ مگر طفلی كوچك و بی سر پناه چون موسی را در رود نیل همراهی نكرد؟
آری من نیز برگزیده ام چون دیگر برگزیدگانی كه از تن خاكی خود چشم ، گوش، جسم و ذهن مان در پیشگاه حضرت دوست به امانت گذاشته است . حضرت دوست ما را برگزیده است تا به ما بیاموزد كه هر چیزی ارزش دیدن و هر صدایی ارزش شنیدن ندارد و هر راهی را نباید رفت .مثل دیگران بودن هنر نیست بلكه با بال شكستن پریدن هنر است ، كه هنر ماست .
ما پریدن با بال شكسته را هزاران هزار بار تجربه و احساس كرده ایم و هیچوقت نومید و سرافكنده نشده ایم ، چرا كه شیرینی و لذت موفقیت را احساس كرده ایم .
من تمام دستهایی را كه برای كمك به من بر اساس توانایی دراز شوند با تمام وجود می فشارم اما دستان كسانی كه مرا باور ندارند نخواهم فشرد. من به كمك تو نیاز دارم اما به ترحم تو هرگز . چرا كه ترحم تو بیشتر مر آزرده است تا این جسم و ذهن معلول.
من قدر هر زحمت و احسانی را می دانم ، پس دستانم را بگیر .مرا باور كن توانایی اندیشه ام را ، فكر م را ، ایمانم را حتی جسمم را مثل خودم باوركن.
شایان ذكر است در روزی كه ( دوشنبه 16 آذر)برخی نسبت به عدم تعطیلی مدارس معترض بودند این عزیزان از ابتدای وقت در كلاس های خود حضور فعال داشتند و روند تعلیم و تربیت خود را مختل نكردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار