رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد:

استاندارد سازی 40 هزار مدرسه کشور در سال 94/افتتاح 8 هزار کلاس درس

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از استاندارد سازی 40 هزار مدرسه کشور در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۴۳۲۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد

مرتضی رئیسی در بازدید از پروژه های آموزشی شهرستان محلات در جمع خبرنگاران افزود: استاندارد سازی سطح ایمنی در مدارس یکی از اقدامات بزرگ دولت یازدهم بود که با تصویب مجلس شورای اسلامی از سال 92 اجرایی شد.

وی ادامه داد: براین اساس از سال 92 کاهش بخاری های نفتی و گازی در کلاس های درس و جایگزینی آنها با سیستم های گرمایشی استاندارد در دستور کار قرار گرفت و اعتبار مناسبی نیز به آموزش و پرورش اختصاص یافت و طی سال های 92 و 93 بالغ بر 200 هزار کلاس درس کشور که با بخاری تامین حرارت می شد، شناسایی و 64 هزار کلاس استاندارد سازی شد و امسال نیز استاندارد سازی 40 هزار کلاس درس در اولویت کاری قرار گرفته است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان پروژه های آموزشی در دست اجرا بیان کرد: هم اکنون در سراسر کشور پنج هزار و 400 پروژه آموزشی و پرورشی در اجرا است که این پروژه ها از محل اعتبارات ملی با هزینه ای معادل 1350 میلیارد تومان در دست اجرا می باشد و امیدواریم از محل اعتبارات استانی و سایر ردیف ها نیز750 میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

رییسی ابراز داشت: در سال جاری اعتبار مصوب دولتی به این منظور بیش از 2 هزار میلیارد تومان خواهد بود که امیدواریم با تخصیص این اعتبارات به هدف تکمیل پروژه های نیمه تمام و تعهد دولت به پروژه های خیرساز دست یابیم.

وی با ارائه آماری از عملکرد شش ماهه اول سال جاری این سازمان گفت: در این مدت بیش از 8 هزار کلاس درس در سراسر کشور با یک میلیون و 150 هزار متر مربع زیربنا و هزار میلیارد تومان اعتبار تکمیل شده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: شش ماهه ابتدای امسال هزار و 300 پروژه در کشور تحویل داده شده و در نیمه دوم سال جاری نیز 700 پروژه دیگر به بهره برداری خواهد رسید که براین اساس مجموع کلاس های درسی کشور در سال 94 به 12 هزار کلاس درس افزایش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار