به همت آموزش و پرورش ناحیه یك بندرعباس :

تجمع هیئت های مذهبی دانش آموزی در امامزاده سید مظفر برگزار شد

همزمان با فرارسیدن اربعین حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) هیئت های مذهبی دانش آموزی در امامزاده سید مظفر نیز با برپایی مراسم سوگواری در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، اشک ماتم ریختند.

کد مطلب: ۴۳۱۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، درآستانه اربعین حسینی،نزدیک به یك هزار و 200 دانش آموز پسر مقاطع متوسطه دوره اول و دوم از 17 هیئت دانش آموزی مدارس آموزش وپرورش ناحیه یك بندرعباس با تجمع در آستانه امامزاده سیدمظفر(ع) ، در رثای امام مظلوم اباعبدالله الحسین (ع) مرثیه خوانی و عزاداری كردند.

مدیركل آموزش وپرورش هرمزگان درحاشیه آیین تجمع مذهبی دانش آموزان پسرهیئت های مدارس ناحیه یك بندرعباس در آستانه امامزاده سید مظفر(ع) گفت: این تجمع در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی با هدف ترویج و نهادینه كردن فرهنگ عاشورایی در بین دانش آموزان برگزار شده است.

وی افزود : دراین تجمع فرهنگی و دینی كه با عزاداری و سینه زنی همراه است ، نزدیک به یك هزار و 200 دانش آموز از 17 هیئت دانش آموزی مدارس متوسطه دوره اول و دوم ناحیه یك بندرعباس مشاركت داشته اند.

كرم پور با عنوان اینكه این چنین تجمعی در استان و حتی كشور با این وسعت و حضور دانش آموزی كم نظیر است ، خاطر نشان كرد : با عطرآگین شدن فضای مدارس و شهر به شور حسینی ،تمایل و رغبت به سوی دین ومذهب افزایش می یابد.

به گفته كرم پور اگر به دنبال تحكیم دین و جذب افراد جامعه به مسائل دینی و مذهبی هستیم ، باید فضای حاكم بر جامعه رنگ و لعاب خدایی داشته باشد و همچنین از قیام‌ عاشورا در ابعاد مختلف‌ تربیت ، فردی‌ و جمعی اعم ازسیاسی‌، اجتماعی‌ ، اقتصادی‌ ، فرهنگی‌ بهره‌های‌ فراوان‌ می‌توان‌ برد.

این مقام مسئول با اشاره به تأكید سند چشم انداز تحول نظام تعلیم و تربیت بر تربیت فردی و اجتماعی دانش آموزان ، خاطر نشان كرد : با تاسی از آموزه های حماسه ابا عبدالله الحسین علیه السلام و گسترش نهضت حسینی در فضای جامعه ، می توان شاهد رشد و بالندگی در تربیت اجتماعی و دینی دانش آموزان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار