آینده باسونامی مشکلات جسمی مانندپوکی استخوان وبیماری‌های قلبی مواجهیم

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: در آینده با سونامی مشکلات جسمی مانند پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی و عروقی مواجهیم.

کد مطلب: ۴۲۹۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران ، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران اظهار داشت: ما در حوزه حرکت هنوز نیاز به حساسیت‌زایی داریم و موضوع مهم این است که امروز با مبحث سواد حرکتی مواجهیم.

وی ادامه داد: به لحاظ زندگی آپارتمانی و ماشینی و رشد فناوری‌های نوین، کودکان را به یکجانشینی ملزم کرده‌ایم و واژه کودکان آپارتمانی، 15 سال است که مطرح شده است.

حمیدی افزود: بحث سواد حرکتی که الفبای حرکت است امروز از کودکان زدوده می‌شود، اگر کودک حرکت کند به دیوار می‌رسد و بچه‌ای خوب است که تحرک نداشته باشد و ساکت باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امروز الفبای حرکت را بچه‌ها تجربه نمی‌کنند و الگوها شکل نمی‌گیرند و از الفبای حرکت محروم می‌شوند.

وی تصریح کرد: سواد حرکتی الفبای حرکتی است که باید به ذهن کودک برسد، امروز بچه‌ای را باهوش می‌دانند که در ریاضی و فیزیک نمره می‌گیرد که این اشکال است، آیا امروز یک بدن متناسب‌یافته و تناسب جسمانی را ارزش می‌دانیم؟

حمیدی با بیان اینکه سواد حرکتی اعتماد به نفس و انگیزه را ایجاد می‌کند، گفت: کسی که سواد حرکتی ندارد خود را در طول زندگی مخفی می‌کند و اگر کودک سواد حرکتی پیدا نکند در طول زندگی از حرکت باز می‌ماند و مشکلات جسمانی پیدا می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: مهارت حرکت بنیادین به اضافه حرکت‌های ورزشی، سواد حرکتی را می‌سازد؛ امروز برای ورزش حرفه‌ای که باید خودگردان باشد، همه اعتبارات ورزشی صرف آن می‌شود و اعتبارات ورزش کودکان و نوجوانان برابر با یک یا دو باشگاه کشور است.

حمیدی با بیان اینکه اعتبارات 13 میلیون دانش‌آموز باید برای ایجاد سواد حرکتی و ورزش قهرمانی پی‌ریزی شود، گفت: در آینده با سونامی مشکلات جسمی مانند پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی و عروقی مواجهیم.

وی تصریح کرد: سند تحول 6 قسمت دارد و یکی از حوزه‌های آن تربیت زیستی و بدنی است و باید متناسب با حوزه‌های دیگر پیش‌بینی شود، امروز 2 ساعت درس تربیت بدنی داریم که تلاش کرده‌ایم با فوق‌ برنامه بتوانیم به 6 ساعت افزایش دهیم و مدرسه‌محوری سیاست ماست.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: در المپیاد درون‌مدرسه‌ای 5 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفته‌اند که البته بعضی دانش‌آموزان در دو رشته شرکت کرده‌اند و امسال المپیاد درون‌مدرسه‌ای با هدف 4 میلیون دانش‌آموز انجام می‌شود و درحوزه مسابقات قهرمانی طرح مدرسه‌قهرمان را پیش‌بینی کرده‌ایم و ورزش صبحگاهی نیز از امسال آغاز شده و طرح حیاط پویا در مدرسه برای افزایش فعالیت جسمانی دانش‌آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار