فرمانده انتظامی محلات در گفت و گو با پانا:

رمز عبور کارت های بانکی در اختیار دیگران قرار داده نشود

فرمانده انتظامی شهرستان محلات گفت: شهروندان هنگام استفاده از فناوری های نوین، زمان ورود رمز عبور خود به هیچ وجه آن را در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهند.

کد مطلب: ۴۲۷۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

فرامرز گودرزی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، با بیان هشدارهای لازم به مردم هنگام استفاده از فناوری های نوین افزود: برخی افراد با حضور مقابل دستگاه عابر بانک قصد دارند تا از رمز عبور کارت بانکی دیگران مطلع شوند و از آن سوء استفاده نمایند که شهروندان باید با حفظ هوشیاری خود کلاهبرداران را در این زمینه ناکام بگذارند.

وی ادامه داد: مردم به هیچ وجه رمز عبور خود را در اختیار اشخاص دیگر قرار ندهند و از یادداشت کردن آن بر روی کارت نیز اجتناب کنند و در حفظ و نگهداری از کارت نهایت دقت را به عمل آورند تا از دستبرد سارقان جلوگیری به عمل آید.

فرمانده انتظامی شهرستان محلات ادامه داد: فعال سازی سامانه پیامکی، کنترل موجودی حساب های بانکی در بازه زمانی مناسب، دقت به برداشت وجه از حساب به خصوص مبالغ پایین، جلوگیری از انجام عملیات بانکی به پیشنهاد افراد غیر مطمئن، پرهیز از ارسال مشخصات حساب بانکی از طریق پیامک و بی توجهی به پیامک های اغوا کننده تحت عناوین مختلف برنده شدن در قرعه کشی از جمله هشدارهای مهم در خصوص استفاده از فناوری های نوین است.

گودرزی بیان کرد: اگر شخصی به هر بهانه ای از شما درخواست کرد که اجازه بدهید برایش پولی به حساب شما واریز کنند و او از طریق حساب شما اقدام به برداشت کند به هیچ وجه نپذیرید تا طعمه سوء استفاده از کارت های سرقتی و کلاهبرداری های اینترنتی قرار نگیرید.

وی با اشاره به دیگر نکات مهم در این خصوص گفت: غیر قابل خواندن شدن برگ رسید دستگاه خودپرداز، خودداری از خرید و فروش تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و سایر تجهیزات دسته دوم، عدم تحویل گوشی تلفن همراه به افراد غریبه برای عکاسی به وسیله آن و شماره گیری توسط صاحب تلفن همراه در پاسخ به درخواست افراد برای برقراری تماس و اطلاع از نیت افراد از دیگر توصیه های مهم پلیس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار