پایان نام نویسی دانش آموزان کشور در مسابقات ملی ابتکارات ونوآوری

قریب 900 نفر ازدانش آموزان ازسراسرکشور دراین دوره از مسابقات ثبت نام کردند.

کد مطلب: ۴۲۳۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از یزد دبیر هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات ونوآوری دانش آموزی گفت : با پایان یافتن مهلت ثبت نام در هفتمین دوره مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزی 400تیم از سراسر کشور با جمعیتی قریب 900 نفر دراین دوره از مسابقات نام نویسی نموده اند.

احمد رضا فقیه خراسانی افزود: هفتمین دوره مسابقات ملی ابتكارت نوآوری دانش آموزی به همت پارك علم و فناوری یزد ، همكاری و حمایت وزارت آموزش و پرورش، كمیسیون ملی یونسكو و دانشگاه UPM مالزی، در تاریخ 28 و 29 آبان ماه در دانشگاه یزد برگزار می شود .

وی اظهار داشت : شورای راهبری مسابقات ملی ابتكارت و نوآوری دانش آموزی در مجموع جوایز نفرات برگزیده این مسابقات را285 میلیون ریال درنظرگرفته است که به نفرات برتر هررشته به ترتیب: مقام اول 10 میلیون ریال، مقام دوم 6 میلیون ریال مقام سوم 3 میلیون ریال اهدا خواهدکرد.

اهدای لوح تقدیر به نفرات برتر از طرف كمیسیون ملی یونسكو و وزارت آموزش و پرورش و فراهم آوردن زمینه بهره مندی برگزیدگان از 300 میلیون ریال تسهیلات با كارمزد 2 درصد از دیگر جوایز این مسابقه می باشد .

معاون فناوری و نوآوری پارک علم وفناوری یزد درمورد رشته های این مسابقات هم گفت : دانش آموزان دوره اول دبستان در ربات آتش نشان،ربات پارك نوری و دانش آموزان دوره ی دوم دبستان با ربات فوتبالیست،ربات جنگجو،ربات همكاروحمل اورانیوم دراین مسابقات شرکت می کنند.

رقابت دانش آموزان دوره اول دبیرستان با ربات فوتبالیست،ربات جنگجو،ربات رالی،ربات حل مازونجوم خواهد بود و دانش آموزان دوره ی دوم دبیرستان در رشته های زیست شناسی(جراحی)،هوافضا،اپلیكیشن نویسی اندوروید، شیمی ،جنگجو، مسیر یاب،میكرو ماوس با هم رقابت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار