ورزش دانش آموزان دختر باید مورد توجه واقع شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به مسائل فرهنگی که وجود دارد رفتار های حرکتی دانش آموزان دختر به حداقل رسیده است.

کد مطلب: ۴۲۰۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا آذربایجان غربی، ولی حسینی معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان غربی امروز در آیین دومین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای که در هنرستان دخترانه عاطفه برگزار شد، با تاکید بر توجه ویژه بر دختران دانش آموز، افزود: یکی از اهداف ما ارتقای سطح عمومی دانش آموزان است که با توجه به مسائل فرهنگی و محدودیت ها و زندگی آپارتمانی و شهرنشینی که وجود دارد رفتار های حرکتی برای دانش آموزان دختر واقعا به حداقل رسیده است.


وی تصریح کرد: امکانات چندانی در منازل برای فعالیت دانش آموزان دختر وجود ندارد و در بیرون از خانه نیز فعالیتی ندارند بنابراین فعالیت دانش آموزان دختر به مدارس ختم می شود که باید بتوانیم رفتارهای حرکتی را در زندگی این دانش آموزان توسعه دهیم.


حسینی ادامه داد: یکی از همین رفتارها المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای است که سال گذشته خوشبختانه بیش از 4میلیون نفر از دانش آموزان تحت پوشش این برنامه ها قرار گرفتند و طبق پیش بینی های صورت گرفته این آمار به 7 میلیون دانش آموزان در کشور افزایش خواهد یافت.


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اذعان داشت: شش ساحت تربیتی در روند آموزش و تربیت دانش آموزان وجود دارد که یکی ازاین ساحت ها، ساحت بدنی و ساحت جسمانی است و ما اینکه بخواهیم دانش آموزی نمونه تربیت نماییم باید در تمامی این ساحت های شش گانه او را تربیت نمائیم.


وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این هنرستان به عنوان هنرستان تربیت بدنی معروف است انتظار می رود که بیش از سایر مدارس در حوزه ورزش، چه در قالب رویداد های ورزشی و چه در قالب مواد درسی فعالیت داشته باشد.


حسینی در پایان ضمن تشکر از فعالیت های آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه در امر تربیت بدنی، خواستار مشارکت جدی مربیان آموزشی و پرورشی، اولیا دانش آموزان و دستگاه های برون سازمانی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار