برادر شهید یوسفی در گفتگو با پانا

شهید یوسفی آزادی خرمشهر را باخونش بر روی دستش تثبیت کرد

برادر شهید ابراهیم یوسفی گفت:شهید در اخرین لحظات عمر خود ازادی خرمشهر را با خون خود روی دستش تثبیت کرد.

کد مطلب: ۴۱۴۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد

محمدعلی یوسفی برادر شهید ابراهیم یوسفی در گفتگو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی گفت:شهید ابراهیم یوسفی در روستای سرپرچ از توابع شهرستان خوسف در سال چهل و یک در یک خانواده ی روستایی و مذهبی چشم به جهان گشود.


وی ادامه داد:شهید دوران دبستان خود را در مدرسه ی ابن حسام خوسف به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به بیرجند آمد ودوران دبیرستان خود را در مدرسه ی خلیج فارس امروزی در رشته ی بازرگانی مشغول به تحصیل شد.

محمدعلی یوسفی گفت:برادرشهیدم به درس خواندن علاقه زیادی داشت و به علت اینکه وضعیت مالی خانواده خوب نبود برای تامین مخارج تحصیل خود در تابستان کار می کرد .

وی با بیان این مطلب که شهید در سال شصت به صورت داوطلبانه به جبهه رفت ادامه داد : برادرم در ابتدا به پادگان تربت حیدریه برای آموزش تعلیماتی اعزام گردید و سپس بعد از چهارماه تعلیماتی به لشکر بیست و یک همزه معرفی شد و بعد از یک عملیات دوباره به روستای سرپرچ بازگشت و با تمام روستاییان دیدار و خداحافظی کرد.

محمدعلی یوسفی اادامه داد:دو هفته بعد از رفتن شهید عملیات فتح خرمشهر صورت گرفت که شهید در روز فتح خرمشهر بر اثر اصابت ترکش خمپاره بر دست و پشتش که از قلبش بیرون امد در پشت یکی از خاکریزهای نزدیک شهر به شهادت رسید وقبل از شهادت وقتی که هنوز جان در بدن داشت با خون خود بر روی دستش نوشت خرمشهر ازاد شد.

برادر شهید یوسفی در بیان ویژگی های اخلاقی شهید گفت:شهید از روحیه ی بالایی برخوردار بود و از نظر اخلاق و رفتار الگوی خوبی برای همه افراد بود.

وی ببا بیان این مطلب که شهید به ورزش نیز علاقه زیادی داشت ادامه داد:شهید یوسفی از ورزشکاران بزرگ دومیدانی خراسان بزرگ بود که مقام اول خراسان بزرگ را دارا بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار