شهردار خمین در گفت و گو با پانا:

70 درصد زباله در خمین بازیافت می شود

شهردار خمین گفت: در شهرستان خمین روزانه 60 تن زباله تولید می شود که 70 درصد آن بازیافت و 30 درصد بقیه نیز به صورت بهداشتی دفن می شود.

کد مطلب: ۴۰۹۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد

حسین پاکزاد در گفت و گو با خبرنگار پانا، اظهار داشت: بعد از یک سال و نیم که کارخانه بازیافت در شهرستان غیر فعال بود، مجددا راه اندازی شد.
وی افزود: غیر فعال بودن کار این کارخانه به جهت خرابی تجهیزات و غیر فعال شدن پیمانکار بود که با اعتبار 500 میلیون ریال برای تامین و تعمیر تجهیزات قطعات مورد نیاز، این کارخانه تعمیر و در مدار فعالیت قرار گرفت.
شهردار خمین ادامه داد: زباله ها پس از فرایند بازیافت به کمپوست، کود قابل مصرف در زراعت و باغبانی تبدیل و زباله های مواد پلاستیکی، حلبی و آهن آلات نیز بسته بندی و به فروش می رسند.
پاکزاد ابراز داشت: فعال شدن کارخانه بازیافت زباله باعث می شود، معضلات زیست محیطی و آلودگی آب و خاک در سطح شهرستان کاهش یابد.
وی بیان کرد: اگر از زباله های شهری در سامانه مدیریت پسماند استفاده بهینه ای نشود بر اثر انباشت آن در طبیعت موجب آلودگی خاک و سفره های آب های زیرزمینی می شود.
شهردار خمین اضافه کرد: یکی از مهمترین عواملی که باعث جلوگیری از اتلاف منابع و سرمایه های ملی می شود همین بازیافت زباله ها است.
پاکزاد با اشاره به اینکه بهترین شیوه های دفن پسماند، بازیافت است گفت: پسماندهای خشک به ویژه کاغذ، مقوا، پلاستیک، فلزات و شیشه از ارزش اقتصادی برخوردارند که با تفکیک، در این واحد بازیافت به محصولاتی با کاربردهای مشابه و یا جدید تبدیل می شوند.
اولین کارخانه بازیافت زباله استان مرکزی سال 1386 در شهرستان خمین با اعتبار هفت میلیارد ریال احداث و راه اندازی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار