نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

مداحان نوجوان به اشعار پرمحتوا رجوع کنند/گریاندن هدف نباشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مداحان نوجوان هر شعر و هر نوحه ای را حفظ نکند بلکه به کتاب های که متضمن اشعار پرمحتواست، رجوع کنند.

کد مطلب: ۴۰۹۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری در مراسم تجلیل از دانش آموزان برتر استان در مسابقات کشوری قرآن، نماز و عترت گفت: وجود چنین دانش آموزانی در آموزش و پرورش استان که به کتب و آموزه های دینی علاقمند هست باعث برکت جامعه است ولی باید توجه داشت که با یک گل بهار نمی شودپ س امثال این قبیل دانش آموزان در جامعه باید افزایش یابد.
وی خطاب به دانش آموزان افزود: قرآن کتابی است که انسان را به بهترین راه هدایت می کند و بایستی در جامعه ما و در نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش رواج پیدا کند.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: یادگیری قرائت، حفظ، روانخوانی و تجوید قرآن باید همه مقدمه ای برای عمل به دستورات الهی باشد.
وی با اشاره به آیات قرآن گفت: قرآن کتابی برای انسان های زنده است نه برای این که در مراسم ترحیم یا ختم قرائت شود و برنامه زندگی بشر در آیات آن نهفته است و امیدوارم شما نونهالان بیش از پیش به این مسایل توجه داشته باشید
آیت الله مجتهد شبستری اظهار داشت: ان شا الله آموزش و پرورش، برنامه های قرآنی در مدارس را بیشتر کند تادانش آموزان با این کتاب آسمانی مانوس شوند تا زمینه عمل به دستورات الهی در جامعه فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نهج البلاغه که در برگیرنده کلام مولا علی(ع) است کتاب والایی است و آنچه حضرت علی(ع) در این کتاب بیان کرده است مورد رضای خدا و مخلوقات است پس لازم است دانش آموزان به این کتاب بیش از پیش توجه داشته باشند و مفاهیم بلند آن را درک کنند.
وی اذعان داشت: در صحیفه سجادیه که معروف به زبور آل محمد(ص) است امام سجاد(ع) در قالب دعا حقایقی را بیان می کند که اگر دانش آموزان با این کتاب آشنا شوند در تربیت آنها موثر خواهد بود.
آیت الله مجتهد شبستری خطاب به دانش آموزان علاقمند به مداحی اظهار داشت: هر شعر و هر نوحه ای را حفظ نکنید بلکه به کتاب های که متضمن اشعار پرمحتواست رجوع کنید؛ مخصوصا در مداحی از وقایع کربلا فقط ذکر مصیبت نباشد بلکه فلسفه قیام امام حسین (ع) را بیان کنید.
عضو خبرگان رهبری گفت: برخی افراد هستند که فقط به گرفتن مجلس توجه دارند ولی شماها باید سعی کنید که گریاندن هدفتان نباشد و در این خصوص نباید مسایل غلط و غیر مستند را در مراسم های اهل بیت (علیهم السلام) بیان کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار