آب و هوای همدان قابلیت جذب گردشگران را در طول چهار فصل سال دارد

استاندار همدان؛ با اشاره به اینكه آب و هوای همدان قابلیت جذب گردشگران را در طول چهار فصل سال دارد، افزود: این شرایط جذابیت خاصی برای گردشگران ایجاد كرده تا در تمام فصول سال پذیرای آنها باشیم.

کد مطلب: ۴۰۸۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان همدان، محمدناصر نیكبخت در دیدار با سفیر فنلاند خواستار معرفی ظرفیت‎های همدان برای تقویت همكاری‎های اقتصادی با دیگر كشورها شد.
نیكبخت اظهار كرد: سفیر فنلاند داوطلبانه در مسؤولیت سفیر به كشور ما آمده‌اند كه این نشانگر علاقه‌مندی وی به فرهنگ ایران است.
وی افزود: این علاقه‌‌مندی با مطالعه سفیر فنلاند از فرهنگ و وضعیت سیاسی و اقتصادی ایران ایجاد شده و این مهم در برقراری ارتباط دوجانبه دو كشور تأثیر خواهد گذاشت.
استاندار همدان با بیان اینكه همدان یكی از تاریخی‌ترین و كهن‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود، بیان كرد: همدان 500 سال پایتخت امپراطوری بزرگ ایران بود و این موضوع بر اهمیت این شهر افزوده است.
وی ادامه داد: قدمت تاریخی همدان باعث شده تا آثار تاریخی و باستانی بسیاری از استان به دست آمده كه در همین راستا یك‎هزار و 800 اثر تاریخی شناسایی و جمع‌آوری شده است.
نیكبخت از میزبانان خواست اماكن بیشتری از جاذبه‌های گردشگری همدان را به سفیر فنلاند معرفی كنند.
استاندار همدان گردشگری را اولویت توسعه استان دانست و گفت: همزمان با این مقوله حفاظت از محیط زیست را نیز مد نظر داریم.
وی در ادامه گفت: یكی از نتایج موفقیت‌آمیز توافقات هسته‌ای تقاضای سرمایه‌گذاران دنیا برای حضور در ایران است كه در این زمینه كشورمان در مدت كوتاهی به دستاوردهای مطلوبی رسیده است.
نیكبخت افزود: ما با مذاكرات هسته‌ای به دنیا ثابت كردیم به دنبال استفاده صلح‎آمیز از انرژی هسته‌ای هستیم.
وی اظهار كرد: هیأت‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی كردند و هر كشوری بخواهد صادقانه و بدون اغراض سیاسی با ایران همكاری داشته باشد، استقبال می‌كنیم.
نیكبخت گفت: همدان در زمینه محصولات كشاورزی، شهرسازی و محیط زیست قابلیت‌های خوبی دارد كه در این سفر مسؤولان باید ظرفیت‎ها را به خوبی برای سفیر فنلاند توضیح دهند تا راه‌های همكاری ایجاد شود.
وی یادآور شد: ایران از جمله كشورهایی است كه استقلال فنلاند را تأیید كرده و با توجه به ارتباط خوب دو كشور همكاری‌های دوجانبه در زمینه اقتصادی و بازرگانی بین دو كشور حاكم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار