فرمانده انتظامی شهرستان اراک تاکید کرد:

لزوم ایجاد هماهنگی بین هیات های مذهبی و پلیس اراک در ایام محرم

خبرگزاری پانا: فرمانده انتظامی شهرستان اراک بر لزوم ایجاد هماهنگی بین هیات های مذهبی و پلیس در ایام محرم تاکید کرد و گفت: برای برگزاری هر چه بهتر آئین عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) باید مسئولان هیات های مذهبی و پلیس کاملا با یکدیگر هماهنگ باشند تا از بروز برخی از موارد و مشکلات در جامعه در این ایام جلوگیری شود.

کد مطلب: ۴۰۶۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، مصطفی ویسمه ای در گردهمایی هیات های مذهبی شهرستان اراک افزود: هیات های مذهبی نباید از علامت های بزرگ و زیاد استفاده کنند و یا در آخر شب ساعاتی که پایان عزاداری اعلام می شود از بلندگو استفاده کنند تا هیچگونه مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود.
وی اظهار داشت: مسئولان هیات های مذهبی باید از ایجاد ترافیک و تردد در شهر، همچنین مزاحمت برای مردم هم جلوگیری کنند و با همکاری پلیس مراسمی در شان در اراک برگزار شود.
فرمانده انتظامی شهرستان اراک بر استفاده از نوحه هایی مناسب توسط هیات های مذهبی تاکید و بیان کرد: استفاده از نوحه هایی که ریتم آهنگ های طاغوتی دارد در شان امام حسین (ع) و دسته های عزاداری نیست؛ لذا باید در مورد انتخاب نوحه ها دقت بیشتری صورت گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز گفت: هیات های مذهبی باید محتوا و برنامه محور، روحانی مدار، مسجد اتکا و مردم باور باشند.
حجت الاسلام صفر قربان پور افزود: دهه اول با هفته امر به معروف و نهی از منکر توام شده است؛ لذا توجه به این مهم توسط مسئولان هیات های مذهبی ضروری است.
وی اظهار داشت: ارائه خطبه های امام سجاد (ع) و تفسیر قرآن کریم برای جوانان در این ایام می تواند در راستای جلب بیشتر این افراد به سمت هیات های مذهبی تاثیرگذار باشد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ابراز داشت: عدم استفاده از ابزار و آلاتی که مناسب این ایام نیست و سوق دادن هیات های مذهبی از خیابان محور بودن به مسجد محور بودن نیز از دیگر مواردی است که باید توسط مسئولان هیات های مذهبی در شهرستان اراک مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار