در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

پدیده زنانه شدن سالمندی در ایران/جمعیت کشور رو به پیری است

خبرگزاری پانا: رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندی با بیان اینکه نسبت تعداد مردان و زنان بالای 60 سال در کشور در حال تغییر است، گفت: نیازمند سند جامع و کاملی در حوزه سالمندی کشور هستیم.

کد مطلب: ۴۰۴۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد

فرید براتی ‌سده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به برگزاری روز سالمند(9مهرماه) درخصوص مشکلات سالمنداان اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین مشکلاتی که سالمندان با آن روبرو هستند مشکلات اجتماعی است که به این بخش کمتر توجه می شود و در کشور ما سالمندی را در حوزه سلامت می بینند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان افزود: بازنشستگی، تنهایی، فقر، حمایت ‌های اجتماعی مهم ترین مسایلی است که در حوزه اجتماعی باید به نیازهای سالمندان توجه شود.

وی همچنین درخصوص حمایت های بیمه ای از سالمندان نیز گفت: متأسفانه هنوز حدود 2 میلیون سالمند تحت هیچ حمایت بیمه ای نیستند.

به گفته براتی سده، تعداد زنان سالمند تنها بیش از مردان سالمند تنهاست و علت آن شاید این باشد که در مردان سالمند ازدواج بیشتر رخ می ‌دهد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان درخصوص سند جامع راهبردی سالمندان نیز گفت: دو سند سالمندی در کشور وجود دارد که یکی از آنها سند "منزلت و سلامت سالمندان" از سوی وزارت بهداشت و سند "ملی راهبردی سالمندان" که از سوی سازمان بهزیستی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: سند سالمندی وزارت بهداشت تنها به مسأله سلامت سالمندان توجه کرده و در سند بهزیستی به حمایت های اجتماعی سالمندان پرداخته شده است واگر این دو سند با هم تجمیع شود، سند کامل و جامعی از وضعیت سالمندی در کشور خواهیم داشت.

براتی سده با یادآوری این موضوع که جمعیت افراد بالای 65 سال در کشور رو به افزایش است، گفت: طبق پیش بینی ‌های انجام شده نرخ جمعیت سالمند کشور در سال 1415 به بیش از 12 درصد خواهد رسید و چنانچه جمعیت بالای 65 سال کشوری بیش از 12 درصد شود، آن جمعیت "سالمند" نام می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار