مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران:

ضرورت برخورداری مدیران واحدهای آموزشی ازتفکر استراتژیک

خبرگزاری پانا :مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران در گردهمایی مدیران مدارس ناحیه یک شهر ری گفت: لازمه طراحی واجرای مدیریت مدرسه در سطوح عالی، برخورداری مدیر مدرسه از تفکر استراتژیک است.

کد مطلب: ۳۹۷۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، گردهمایی مدیران مدارس ناحیه یک شهر ری در فضایی آکنده از نشاط وصمیمیت وبا حضور مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران برگزار گردید.

علیرضا کمرئی ، در این گردهمایی ،که در محل سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی سمیه ناحیه یک شهر ری برگزار گردید، با استماع کامل دغدغه ها ومشکلات مطروحه از سوی نمایندگان مدیران مدارس طی سخنانی اظهار کرد: از اقتضائات آموزش وپرورش اینست که تحلیل رخدادها وعملکرد ها در آن کاملا تخصصی است ومعتقدم آنچه امروز در این جلسه از سوی نمایندگان مدیران مدارس منطقه بدان ها اشاره شد، کاملا تخصصی وبا نگاه دلسوزمدار ارائه گردید.

وی با ابراز خورسندی وخوشحالی از نگاه ونگرش مثبت مدیران به مدیریت منطقه افزود: استفاده از هنر معلمان وفرهنگیان در سایر ادارات وسازمان ها حکایت از عمق توانمندی آنان است وبا علم به این توانمندی معتقدیم معلمان جهت حرفه ای شدن نیازمند آموزش ها وکسب مهارت های تخصصی اند که خوشبختانه یکی از سیاست های جدی مدیریت منطقه جهت تحقق این مهم بویژه در مورد مدیران مدارس است.

مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران در ادامه با اشاره به شعار سال تصریح کرد: همدلی وهمزبانی استلزاماتی دارد. همزبانی در مقام گفتگو ومباحثه قابل تحقق است اما این همدلی است که بستر ومحمل تحقق آن در عمل واجرا است و از همین رو معتقدیم همراهی در اجرای سیاست های دولت و وزارت متبوع از مصادیق همدلی است ودر این مهم همراهی ومشارکت مدیران مدارس در اجرای سیاست های نظام تعلیم وتربیت، مورد درخواست وانتظار است.

وی در ادامه با تحلیل مبسوط شرایط موجود در نظام تعلیم وتربیت وتبیین محدودیت های شدید اعتباری، همراهی با سیاست های انقباظی وزارت جهت استقرار با ثبات نظام آموزشی را ضروری وغیر قابل انکار عنوان وافزود: البته معتقدیم مشارکت سایر بخش ها، سازمان ها ونهادها در آموزش وپرورش می تواند بخشی از حجم تنش ها وفشار های وارده به آموزش وپرورش را کاهش دهد.

کمرئی در همین ارتباط تصریح کرد: مشارکت یعنی درگیری فکری وعاطفی همه ی آحاد جامعه با مسائل آموزش وپرورش ودر این تعریف هرگز مشارکت مادی به تنهایی مطلوب ومورد نظر متولیان تعلیم وتربیت نبوده ونیست.

مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران اداره مدرسه را کاری سخت توصیف وگفت: هنر مدیران در جلب مشارکت داوطلبانه است وامروزه دیگر نمی توان مدرسه وآموزش وپرورش را فقط با اتکا به مشارکت بخش دولتی اداره کرد.

وی با اذعان به اینکه محیط پیرامون دائما در حال تغییر است، از ضرورت اجرای مدیریت استراتژیک در مدرسه سخن گفت وتصریح کرد: چاره وعلاج کار در مدیریت استراتژیک محور است ولازمه مدیریت استراتژیک محور، تفکر استراتژیک است.

کمرئی در تبیین مولفه های مدیریت استراتژیک افزود: اصول تناقض اندیشی، آزمون وتمرکز، چشم انداز اندیشی، بداهه اندیشی، زمان اندیشی ومنابع اندیشی از مهم ترین مولفه های تفکر استراتژیک در مدیریت استراتژیک است.

مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران با تاکید بر نقش وجایگاه مدیران مدارس خاطرنشان کرد: مدیر مدرسه رکن اصلی در راهبری وهدایت آموزشی است واوست که می تواند یک مدرسه را متمایز از مدرسه ی همجوار خود نماید.
شایان ذکر است، در این گردهمایی سه نفر از مدیران مدارس به نمایندگی از مدیران منطقه به طرح سوالات، دغدغه ها ومشکلات پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار