معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

مقابله با ورود دانش آموزان به فضای مجازی و تکنولوژی جواب منفی می دهد

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید با فضای مجازی به عنوان یک فرصت برخورد شود و اگر هم تهدیدی وجود دارد فرار یا مقابله با این تکنولوژی راه حل آن نیست و نه تنها جواب نمی دهد بلکه جواب منفی می دهد.

کد مطلب: ۳۹۵۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا کفاش در برنامه صبح با خبر شبکه خبر اظهار کرد: توسعه شتابان فناوری اطلاعاتی در جوامع بشری باعث تسهیل ارتباطات شده است و این فرصتی است که دولتمردان بتوانند اندیشه ها، باورها و دستاوردهایشان را به خارج از مرزهای فیزیکی منتقل کنند. همچنین تهدیدی است برای فرهنگ ها و اندیشه های ضعیف که ممکن است در این شرایط ارزشهایشان تحت الشعاع قرار بگیرد؛ اما همین تهدید را می شود به فرصت تبدیل کرد.

وی افزود: باید با فضای مجازی به عنوان یک فرصت برخورد شود و اگر هم تهدیدی وجود دارد فرار یا مقابله با این تکنولوژی راه حل آن نیست و نه تنها جواب نمی دهد بلکه جواب منفی می دهد. باید ذائقه والدین را تغییر داد و این ذائقه را بالا برد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: صداو سیما به عنوان یک دانشگاه بزرگ می تواند کمک زیادی در این تغییر ذائقه کند. آموزش هم نقش مهمی در این تغییر دارد.

ورود بیشتر والدین به این عرصه و هدایت در فضای مجازی

وی ادامه داد: یک بخش از این آموزش شامل دستگاهها است که شرایط را فراهم کنند و روند را تسریع بخشند و بخش دیگر مربوط به خود والدین است که بخواهند این امر اتفاق بیفتد. وقتی والدین و پدر و مادر از فناوریهای نوین برای بالابردن سطح آگاهی خودشان استفاده می کنند فرزندانشان برای ورود به عرصه مجازی هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند و والدین به عنوان یک راهبر در کنار فرزندان قرار می گیرند.

کفاش یاد آور شد: وقتی این آموزش نباشد و کنترل و هدایت کافی نباشد مخاطراتی دارد که مخفی کاری و دور زدن را رواج می دهد. دانشگاه فرهنگیان ما خیلی جدی وارد بحث آموزش شده و مرکز نیروی انسانی وزارتخانه هم آموزش های کوتاه مدت را برای مربیان و معلمان مد نطر دارد.

آموزش امری مهم و ضروری


کفاش افزود: متاسفانه صاحبان فناوری ها بیشترین بهره را از این ابزارها خصوصا ماهواره ها گرفتند و جمهوری اسلامی به لحاظ اعتقادات و نوع تفکری که بیش از سه دهه بر آن ایستاده است بیش از همیشه در معرض این آسیبها خصوصا از جانب ماهواره ها قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر ما بخواهیم با بعضی نابسامانی ها و تهدیدات مقابله کنیم راهش بستن آنها نیست چون این کار مقابله با تکنولوژی است و جواب نمی دهد. راه مقابله بالابردن سطح سواد رسانه ای است تا مخاطب هر برنامه بی کیفیتی را نبیند.

وی تصریح کرد: سرعت عرصه ارتباطات و تکنولوژی به قدری بالاست که ما فکر می کنیم جلوی آسیب را گرفتیم در حالی که با این کارها امکان آسیب را بالا بردیم ما باید ابتدا نیاز جدید و مفاهیم جدید را در خودمان درونی کنیم.

تمرکز بیشتر وری نخبه ها


کفاش گفت: بحث ارتباطات فضای مجازی و ماهواره ها فرصتی است که باید از آن در مجهز کردن فرزندانمان به تکنولوژی استفاده کنیم. بیاییم روی نخبگان کار کنیم .

وی افزود: جهت گیری مان باید به سمت بچه های نخبه باشد که آینده در دست اینها است و اینها هستند که در آینده مدیران جامعه می شوند. کاری کنیم که بچه های رتبه بالای کنکور در نماز اول وقت شرکت کنند .رتبه 5 کنکور که حافظ قرآن است باید بیاید بگوید قرآن چه نقشی در زندگی اش داشت.

حضور فعال در عرصه مجازی

وی خاطرنشان کرد: مردم ما شایسته بهترین ها در همه عرصه ها هستند. تکنولوژی علم و اینترنت پرسرعت حداقل امکاناتی است که دولت می تواند برای مردم مهیا کند.


وی گفت: آموزش، شرط ورود به این عرصه فناوری های جدید است . اگر در این عرصه فعال شویم شاید بتوانیم حرکت جدیدی را در نسل جدید ایجاد کنیم.تولید محتوایی که مورد تایید دوستان است از اصل ایجاد این شبکه ها مهم تر است و این کار ، کار شما است.

پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته



کفاش در پاسخ به سوالی در مورد پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته گفت: پاسخ به این این سوال در حیطه فعالیت های معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارتخانه است اما به نقل قول از وزیر می گویم که صدور احکام رتبه بندی تا قبل از شروع سال تحصیلی انجام می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت محترم هم در جهت تامین منابع و پرداخت مطالبات قدمهای خوبی برداشته و امیدوارم در شروع سال تحصیلی خبرهای خوش رفع این مسایل معیشتی را وزیر محترم آموزش و پرورش اعلام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار