وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا:

تکنولوژی مقابله با خشکسالی را با ایران به اشتراک می گذاریم

خبرگزاری پانا: وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا از انتقال تکنولوژی در زمینه انرژی های نو و مقابله با خشکسالی به ایران خبر داد.

کد مطلب: ۳۹۴۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا، خوزه مانوئل سوریا لوپز وزیر صنعت، انرژی و گردشگری اسپانیا در حاشیه دیدار با حمید چیت چیان وزیر نیروی کشورمان در پاسخ به این پرسش که ظرفیت های حوزه برق و انرژی ایران را چگونه ارزیابی کردید اظهار کرد: ظرفیت های خارق العاده ای برای همکاری مشترک بین ایران و اسپانیا وجود دارد و شرکت های ایرانی و اسپانیایی و دولت های ایران و اسپانیا می توانند از ظرفیت های بالای موجود برای همکاری های دو جانبه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در این سفر متوجه شدیم که می توانیم همکاری های مشترک بسیاری داشته باشیم و در آینده نزدیک با کشور ایران همکاری های خود را با ایران افزایش می دهیم و کشور اسلامی ایران پس از تحریم شرایط همکاری مناسب تری خواهد داشت.

خوزه مانوئل سوریا لوپز همچنین به قانونی برای انتقال تکنولوژی در بخش انرژی اشاره کرد و گفت: در زمینه انتقال تجربیات و تکنولوژی در مورد انرژی های نو و همچنین در بخش منابع آبی و تصفیه آب می توانیم تجربیات خود را به شما منتقل کنیم و امیدواریم سطح همکاری خود را با شما ارتقاء دهیم.

وزیر انرژی اسپانیا همچنین ادامه داد: در همین جلسه به آقای چیت چیان وزیر محترم کشور ایران اعلام کردیم که آمادگی داریم به یک توافق بین دو دولت برسیم در چارچوب این توافق آمادگی انتقل تکنولوژی به شرکت های ایران را داریم درباره تولید انرژی های نوین همچنین همکاری در زمینه آب و مسائل خشکسالی با ایران همکاری خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار