جزییات جشنواره جابرن حیان /تقدیر از آثار برگزیده

خبرگزاری پانا:مدیر کل آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با بیان اینکه جشنواره جابرن حیان ازسوم شهریور آغاز می شود گفت:از تعداد ۲۰۳ اثر برگزیده دانش آموزان ابتدایی تقدیر می شود.

کد مطلب: ۳۸۸۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،صادق صادق پور در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات جشنواره جابر بن حیان گفت: جشنواره جابر بن حیان با شعار پژوهش، امید و آینده برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره از روز سه شنبه ۳ شهریورماه با حضور وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان انرژی اتمی افتتاح می شود و روز چهارم شهریور اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تعداد ۱۸۳ پروژه برتر علمی ویژه دانش آموزان ابتدایی از بیش از ۷۵۰۰ پروژه ، منتخب شده است که از این پروژه ها تقدیر می شود.

به گفته وی، در سال تحصیلی ۹۳-۹۴، ۴۷ درصد مدارس در طرح پروژه علمی جشنواره جابر بن حیان شرکت کرده اند که از تعداد ۶۶ هزار و ۳۲ پروژه علمی ۱۸۳ پروژه منتخب شده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار از ۲۰ دانش آموز ابتدایی که مولف کتاب هستند نیز تقدیر خواهد شد، بیان کرد: شناسایی استعداد و پرورش نویسندگی دانش آموزان، تقویت انگیزه و علاقه در زمینه نویسندگی و تقویت جایگاه درس انشاء در مدارس از اهداف این جشنواره است.

صادق پور با اشاره به مهمترین اهداف جشنواره جابر بن حیان اظهار کرد: تقویت روحیه کنجکاوی و پرسشگری دانش آموزان دبستانی ا زاهداف جشنواره است و بهترین فضایی که به دانش آموزان کمک می کند تا یادگیری عمیق داشته باشند طرح پروژه های علمی است.

مدیر کل آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هر استان یک سهمیه برای معرفی دانش آموز مولف داشته است که ۲۰ استان شرکت کرده اند .

وی با اشاره به حضور دکتر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در این جشنواره بیان کرد: دکتر صالحی درباره پیشرفت علمی کشور سخن خواهد گفت و به صورت نمادین یکی از دانش آموزان دوره ابتدایی از ایشان و تیم هسته ای کشور تقدیر می کند.

صادق پور عنوان کرد: آثار دانش آموزان در کتاب جستجوگر امروز و پژوهشگر فردا به صورت چکیده و با عکس آنان منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار