همنوازان چاووش به یاد استاد لطفی مینوازند

خبرگزاری پانا: گروه همنوازان چاووش به یاد استاد محمد رضا لطفی با اجرای ساخته های این هنرمند فقیدعرصه موسیقی واستاد پرویز مشکاتیان به روی صحنه تالار حافظ فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس می روند/ قطعه ˝کاروان شهید˝ به 14600 شهید استان فارس تقدیم می شود.

کد مطلب: ۳۸۶۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، درکنسرت گروه همنوازان چاووش، قطعاتی از اساتید جاویدان موسیقی دستگاهی ایران استاد محمدرضا لطفی و استاد پرویز مشکاتیان که در ایام پر شورفعالیت کانون چاووش ساخته شده است توسط گروه همنوازان چاووش به اجراء گذاشته می شود.

مهدی فروردین سرپرست گروه ضمن بیان این مطلب اعلام کرد:قطعات مورد اجراء از آلبوم های چاووش 6 ( سپیده ) و چاووش 8 (کاروان شهید ) انتخاب شده که مهمترین آثار در جهت سیاسی و اجتماعی شدن موسیقی معاصر ایران توسط بزرگان موسیقی است .

وی دلیل انتخاب این قطعات را شرایط فرهنگی جامعه و یاد آوری حضور همیشگی مردم ایران در اتفاقات مهم تاریخ این کهن سرزمین اعلام کرد که " نگر تا این شب خونین سحر کرد - چه خنجرها که از دل ها گذر کرد..."

سرپرست گروه همنوازان چاووش همجنین ضمن تقدیم اجراء قطعه "کاروان شهید" به 14600 شهید استان فارس و تازه ترین خاطره شهدا که ورود کاروان 2 شهید گمنام به شهر آباده و شهادت جانباز شهید علی اکبرشمشیری می باشد ، بیان کرد که یاد و خاطره شهدای تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین، هر ایرانی را فارغ از هر اعتقاد سیاسی و مذهبی منقلب داشته و حس هر هنرمند را تقویت می کند که خوانندگی این کنسرت را آقای مجتبی عسگری برعهده دارد.

وی از محضر اساتیدی چون سید رضا طباطبایی ، حمیدرضا نوربخش و دکتر حسین عمومی بهره فراوان برده وسپس از سال 1386 با شرکت در کارگاه تخصصی آواز به شاگردی استاد محمدرضا شجریان در آمده است.

او کنسرت های متعددی در ایران و کشورهای جهان از جمله قطر، امارات ، الجزایر ، کانادا ، روسیه و کره جنوبی برگزار نموده و در جشنواره موقام آذربایجان ( سال 2013 ) در بخش آواز مقام اول را کسب نموده است.

آثار منتشر شده وی عبارتند از : همنشین دیرینه،حدیث سرو و گل ولاله ، سرخانه ، شب جوانی ، تانفس باقیست ، دریغ ، نارنگ ، رهاوی ، هیچ مگو ، سحرخوانی ، هنگام که گریه میدهد ساز و سرو خرامان می باشد.

دیگر اعضاء گروه عبارتند از: حسین یزدانپناه(نی) حمیدرضاپرهیزگار(سنتور)

مهرداد بهرامی کشکولی(تار) محمد اطهری و سروش سلطانی(کمانچه) محمدعلی دهقانی (عود) ندا قانونی(بم تار) محسن بکرانی(تمبک) پویان جمشیدی(دف)

این کنسرت به کوشش شرکت نفیر فارس در تاریخ های 2 و3 شهریور در آباده و 5 شهریور در تالار حافظ فرهنگ و ارشادفارس برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار