مدیرکل حج و زیارت استان یزد:

12 کاروان از یزد عازم حج تمتع می‌شوند

خبرگزاری پانا : مدیرکل حج و زیارت استان یزد گفت: امسال در مجموع 12 کاروان از یزد و شهرستان‌های مختلف آن عازم حج تمتع خواهند شد.

کد مطلب: ۳۸۶۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی‌اصغر شریفی، در نشستی خبری با اشاره به نزدیک شدن ایام حج تمتع اظهار داشت: کاروان‌های اعزامی از استان یزد که در مجموع 12 کاروان از یزد و شهرستان‌های مختلف هستند، همگی کاروان‌های مدینه بعد هستند و ابتدا به مکه سفر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امسال یک‌هزار و 576 نفر از استان یزد در قالب یک گروه 160 نفره، 9 گروه 135 نفره، یک گروه 115 نفره و یک گروه 85 نفره عازم مناسک حج می‌شوند، خاطر نشان کرد: مسن‌ترین زائر امسال استان یزد فردی 80 ساله و کم ‌سن‌ترین آنها خانمی 23 ساله است.

شریفی بیان کرد: کلیه کاروان‌های شهرستان‌های مختلف استان یزد ابتدا به مرکز استان اعزام و سپس از طریق فرودگاه شهید صدوقی یزد عازم کشور عربستان خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد با بیان اینکه هنوز زمان قطعی پروازها اعلام نشده است، یادآور شد: پروازهای مربوط به کاروان‌های یزد از 23 تا 25 شهریورماه انجام خواهد شد.

وی در مورد هزینه‌های حج تمتع امسال نیز خاطر نشان کرد: امسال از هر زائر مبلغ 10 میلیون و 606 هزار و 800 تومان دریافت خواهد شد و این حداکثر مبلغ دریافتی است و برخی افراد بسته به هتل محل اقامت و ....، هزینه‌های کمتری پرداخت خواهند کرد.

شریفی همچنین با اشاره به تدابیر مختلف اندیشیده شده در زمینه‌های بیمه، لباس، طرح قربانی و ... خاطر نشان کرد: تمام مردان کاروان لباس متحدالشکل خواهند داشت و زنان نیز با پارچه‌هایی از سایر گروه‌ها متمایز خواهند شد ضمن اینکه در مورد بیمه نیز علاوه بر بیمه اجباری، طرح بیمه تکمیلی به صورت اختیاری نیز در نظر گرفته شده است.

شریفی در مورد طرح قربانی نیز بیان کرد: امسال نیز در صدد اجرای طرح قربانی در استان یزد هستیم و از هر زائر مبلغ 368 هزار و 300 تومان برای اجرای این طرح دریافت خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عدم هزینه‌کرد زائران در بازارهای عربستان نیازمند فرهنگ‌سازی است، عنوان کرد: در این زمینه علاوه بر اینکه راهنمایان و روحانیون کاروان‌ها باید فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهند، رسانه‌ها نیز می‌توانند تاثیرگذار عمل کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته، فروشگاه زائران در یزد برپا می‌شود و زائران می‌توانند سوغات مورد نیاز خود را از این فروشگاه‌ها خریداری کنند.

وی همچنین با اشاره به شرایط خاص حاکم در منطقه بیان کرد: پیشنهادها و توصیه‌هایی به زائران در دوره‌های آموزشی ارائه خواهد شد که یکی از این موارد، احترام به قوانین کشور عربستان و همکاری با ماموران سعودی است و امیدواریم با به کارگیری این توصیه‌ها از بروز هر گونه مشکلی پیشگیری شود.

شریفی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف همچنین برنامه‌های هفته حج تصریح کرد: زنان زائر حج امسال در همایشی که در 26 مردادماه برگزار خواهد شد شرکت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار