کفاش تاکید کرد؛

˝جوان باوری˝؛ طلای گمشده در کشور/ لزوم ورود˝شادی˝ به تشکل‌ دانش‌آموزی

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جوان باوری طلای گمشده در کشور است، گفت: نباید نگاه مدیران به فعالیت‌های دانش آموزی سرکاری باشد.

کد مطلب: ۳۸۲۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا کفاش در گردهمایی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی که امروز 19 مردادماه در اردوگاه باهنر برگزار شد، با بیان اینکه جوان باوری نه علم و دانش است بلکه یک حس و اعتقاد است، اظهار کرد: امام راحل جوانان را باور داشت و نسل من و شما، نسل باور امام (ره) هستیم. شهدای دانش آموز که در سنگ فرش‌های تهران انقلاب را ایجاد کردند، ثمره همین جوان باوری حضرت امام (ره) بودند. پس از آن تسخیر لانه جاسوسی و حماسه هشت سال دفاع مقدس نیز گواه همین مدعاست.

وی ادامه داد: جوان باوری طلای گمشده در کشور است. این حلقه و طلای گم شده را به جد نیازمندیم. نباید نگاه مدیران به فعالیت‌های دانش آموزی سرکاری باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه باید با نوجوانان با زبان خودشان سخن گفت، اظهار کرد: هنگامی که به یک دانش آموز بگوییم زباله جمع‌آوری کند شاید برایش خوشایند نباشد، اما زمانی که عنوان بهداشت‌یار را به او اطلاق کنیم یک اعتماد به نفس به او داده‌ایم.
کفاش افزود: نگاه‌های سرکاری به فعالیت‌های دانش آموزی مانع بزرگی برای ما است و یک مدیر در مدرسه نباید نسبت به فعالیت‌های دانش آموزان نگاه از بالا به پایین داشته باشد. وقتی یک دانش آموز می‌خواهد خود را نشان دهد و توجه دیگران را جلب کند، باید تشکل‌های دانش آموزی آن را شکار کنند.
وی افزود: وظیفه تشکل‌ها، رسیدگی به امور رفتاری دانش آموزان است. همانطور که مکتب ایرانی - اسلامی ما مخالف شادی نیست، باید شادی را وارد تشکل‌های دانش آموزی کرد. نباید طوری رفتا کنیم که عده‌ای طرفدار عزاداری و عده‌ای دیگر طرفدار شادی محض باشند، بلکه باید تعادل در مراسم ملی و میهنی را رعایت کنیم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شاخص جهش علمی، شاخصه ایران اسلامی است، گفت: دانش آموز توانمند باید در تشکل‌ها به صورتی که سلایق آنها حفظ شود، پراکنده شود و این سلایق در مجموعه‌ای منظم تحت مدیریت قرار گیرد.
وی افزود: هر کدام از ما یک تکه از پازل جمهوری اسلامی هستیم و نباید خود را نه لازم و نه کافی بدانیم، چون موجب شکست می‌شود. تکمیل این قطعات هستند که جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار