مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران مطرح کرد

ایجاد اکو موزه رودخانه ای در سردابرود کلاردشت

خبرگزاری پانا: مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران ایجاد اکو موزه رودخانه ای را از برنامه های این اداره کل برشمرد و افزود:در رود خانه سردابرود امکان برگزارهای تورهای هیجان انگیز و ورزشی رفتینگ وجود دارد.

کد مطلب: ۳۸۱۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در جلسه کارگروه توسعه گردشگری شهرستان کلاردشت که عصر دیروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، از کلاردشت به عنوان بهشت ایران یاد کرد و گفت: با توجه به شرایط ویژه کلاردشت در حوزه گردشگری صیانت و حفاظت از محیط زیست باید مورد توجه جدی قرار گیرد . در این راستا با برنامه ای هدفمند می توان هم توسعه گردشگری کلاردشت را رقم زد وهم از محیط زیست صیانت کرد. برای رسیدن به این هدف لازم است گردشگران و مردم کلاردشت آموزش لازم را ببینند.

مرتضی رحمانی موحدافزود : توسعه گردشگری روستایی می تواند این منطقه را با تحولات پایدار همراه سازد.

وی افزود: کلاردشت یک سرمایه ملی است و تنوع درآن لازم است گردشگران هم به هتل پنج ستاره و هم به خانه های سنتی نیاز دارند.وی خاطرنشان کرد: شهرستان نمونه شدن خواسته ی بجایی است، وقتی شهری نمونه می شود باید انواع تسهیلات را به آن اختصاص داد اما فکر نکنم در حال حاضر چیزی جز یک اسم به این شهرها اضافه شده باشد.

علی نبیان معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری هم گفت : کلاردشت بخاطر موقعیت خاصی که در استان دارد یک شهر نمونه گردشگری است. این منطقه برای توسعه مبتنی بر محیط زیست و مولفه های بومی با موانعی رو بروست که این مشکلات را به حداقل برسانیم.

دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران در این جلسه ایجاد اکو موزه رودخانه ای را از برنامه های این اداره کل برشمرد و افزود:در رود خانه سردابرود امکان برگزارهای تورهای هیجان انگیز و ورزشی رفتینگ وجود دارد .این مهم با حمایت تسهیلاتی سازمان گردشگری همراه خواهد بود.

فرماندار شهرستان کلاردشت نیز با تاکید برشرایط خاص و ویژه کلاردشت گفت : میراث فرهنگی کلاردشت از نمایندگی باید به اداره تبدیل شود.

فیروز صادق افزود : فرش کلاردشت یکی از مهم ترین صنایع دستی شهرستان می باشد که درایران یکی از زیباترین فرش ها ست که متاسفانه در حال از بین رفتن است و باید به فرش کلاردشت نگاه ویژه ای داشت .کلاردشت جاذبه های زیادی همچون تخت سلیمان، علم کوه، رودخانه سردآبرود و مازیچال دارد. مازیچال به عنوان یک قطب گردشگری باید خاص و ویژه دیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار