مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

نهادینه کردن روح و منش پهلوانی مهمتر از قهرمانی است

خبرگزاری پانا: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این آیین با تاکید بر اینکه باید روح و منش پهلوانی در تمام عرصه های ورزشی نهادینه شود، گفت: نهادینه کردن روح و منش پهلوانی مهمتر از قهرمانی است.

کد مطلب: ۳۸۰۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی پانا، سید محمد شروین اسبقیان در آیین ورزش باستانی در زورخانه جهان پهلوان تختی مراغه با تاکید بر اینکه پهلوان پروری باید در همه رشته های ورزشی ترویج شود، اظهار کرد: مرام پهلوانی می تواند در همه عرصه ها و اقشار مختلف مردم نهادینه شود چرا که این ورزش، ملی و باستانی ایران است.

وی با بیان اینکه هدف گذاری برای رسیدن به پهلوان پروری به قهرمان پروری نیز ختم می شود، گفت: جهان پهلوان تختی، پهلوان و قهرمان واقعی بود که با پیروی از حضرت علی(ع) روحیه پهلوانی و آزادگی خود را تقویت و در جهان نیز بارها قهرمان شد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در آیین ورزش باستانی به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی گفت : گود زورخانه حکایت اعتقادات و باورهای دینی ماست و این هشت ضلعی حکایت از پایبندی به مناسبتهای اسلامی است .

اسبقیان ضمن عرض تبریک کسب افتخارآفرینی ورزشکاران آذربایجانشرقی را حاصل تفکر پهلوانی و اقتداء به مولای متقیان دانست و افزود : پهلوانان و قهرمانان با یاد و نام حضرت امیر مومنان علی (ع) مقتدای تمامی پهلوانان وارد گود مقدس زورخانه میشوند .

وی افزود : تاریخ در ایران اسلامی نشان داده است که هر چه قدر به جوانان و استعدادیابی بها دهیم و بر روی این هدف تمرکز و تفکر کنیم به ارزشها و مقامات عالی دست خواهیم یافت که در عرصه های ورزش ، علم و تکنولوژی و سازندگی آن را به عینه می بینیم.

سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در این آیین همچنین گفت : بر اساس دستورات وزیر ورزش و جوانان بر حفظ ارزشهای دفاع مقدس و یاد و نام شهدای جنگ تحمیلی ، استادیوم 5 هزار نفری مراغه به نام سرتیپ خلبان شهید غلامحسن باستان مزین خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار