۷ میلیارد تومان بدهی مشترکان همدان به شرکت آب و فاضلاب

خبرگزاری پانا: معاون خدمات مشترکین شرکت آبفا همدان با بیان اینکه مشترکان همدان ۷ میلیارد تومان به شرکت آب و فاضلاب بدهی دارند، گفت: ۴ درصد مشترکان همدانی بیشتر از استانداردها آب مصرف می‏‌کنند.

کد مطلب: ۳۷۸۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سعید عبدالله‌زاده در چهارمین نشست تخصصی محیط‌ زیست و گردشگری با عنوان همراهی با طبیعت با موضوع "آب شرب و چالش‌های پیرامون" اظهار کرد: برخی مشترکان در همدان وسواس مصرف آب دارند و از سوی دیگر قانون محکمی برای برخورد با مشترکان پرمصرف وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه برخی از مشترکان پرمصرف قبوض و صورت حساب خود را به سختی و برخی بدون هیچ اعتراضی پرداخت می‎کنند، افزود: وقتی آب مشترکان پرمصرف را قطع می‏کنیم از طریق ایجاد انشعاب غیرمجاز آب موردنیاز خود را تامین می‎کنند.
عبدالله زاده با اعلام اینکه صورت حساب مشترکان همدان بین ۵۰ تا ۶۰ روز ارسال می‏شود، تصریح کرد: در استان همدان ۳۹۲ هزار مشترک در سطح شهرها از خدمات شرکت آبفا برخوردار می‏‌شوند.
وی با بیان اینکه ۶۵ درصد مشترکان استان همدان از خدمات جمع‌آوری فاضلاب برخوردار هستند، عنوان کرد: جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در دستور کار شرکت قرار داشته و در قالب خدمات به مشتریان ارائه می‎شود.
معاون خدمات مشترکین شرکت آبفا همدان بیان کرد: در کشور شاخص‌هایی برای ارزیابی آبفا وجود دارد که برخورداری ۶۵ درصدی جمعیت از خدمات فاضلاب یکی از امتیازات شرکت آب و فاضلاب استان همدان محسوب می‌‏شود.
وی درباره تعرفه آب شرب نیز گفت: تعرفه‌های آب در کشور و استان همدان بسیار پایین بوده و مشترکان آب تنها ۳۰ درصد هزینه‌های تامین آب را به شرکت آب فاضلاب پرداخت می‌‏کنند.
عبدالله زاده با بیان اینکه هر مترمکعب آب برابر هزار لیتر است، تصریح کرد: هزینه تامین آب برای هر مترمکعب هزار تومان است که مردم ۳۰۰ تومان به ازای هر مترمکعب پرداخت می‏‌کنند و این در حالی است که هر بطری نیم لیتری آب معدنی به قیمت ۵۰۰ تومان بوده و قیمت این آب معدنی از یک مترمکعب آب بسیار بالاتر است.
وی با اعلام اینکه در هر دوره تنها ۴۰ درصد از صورت‏حساب‎های صادر شده از سوی مشترکان پرداخت می‏‌شود، تاکید کرد: متاسفانه توسعه تجهیزات و تاسیسات آب و فاضلاب به سبب وجود مشکلات مالی امکان پذیر نیست.
وی میزان بدهی مشترکان به شرکت آب و فاضلاب استان همدان را ۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۵ میلیارد تومان متعلق به مشترکان خانگی است که امیدواریم نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.
معاون خدمات مشترکین شرکت آبفا با بیان اینکه انتظار داریم مردم قبوض خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند چراکه هزینه‎های آنها را نیز کاهش می‎دهد، افزود: شهرستان فامنین در پرداخت قبوض بهترین وضعیت را داشته و تاکنون ۹۸ درصد قبوض خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه مشترکان خانگی در همدان در مصرف آب صرفه‎جویی لازم را دارند، عنوان کرد: ۱۵ درصد مشترکان تا ۵ مترمکعب، ۱۹ درصد بین ۵ تا ۱۰ مترمکعب، ۲۶ درصد بین ۱۰ تا ۱۵ مترمکعب و ۴ درصد نیز بیش از ۶۰ مترمکعب آب در ماه مصرف می‎کنند که مشکل اصلی شرکت گروه آخر هستند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار