۱۸۰۰ دوربین کنترلی در جاده‌ها نصب می‌شود؛

آغاز مرحله دوم طرح تابستانه پلیس از هفته جاری

خبرگزاری پانا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی کشور از آغاز مرحله دوم طرح تابستانه پلیس راهور از هفته جاری آغاز می شود.

کد مطلب: ۳۷۱۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سردار تقی مهری امروز در نشستی خبری از آغاز سفرهای تابستانی از روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: تمهیدات پلیس از این روز آغاز می شود. ضمن اینکه تمهیدات ترافیکی نیز برای نماز عید فطر از سوی پلیس اعمال می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه نرخ فعلی جرائم بازدارنده نیست از شهروندان خواست تا تخلفات رانندگان را گزارش دهند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حوادث رانندگی در سال گذشته گفت: در تابستان سال گذشته 5 هزار نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند. تخطی از سرعت، عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم مهمترین علل تصادفات تابستان 93 بوده و این موارد جزو تخلفاتی است که پلیس به جد با آنها برخورد می کند.

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، انجام حرکات مارپیچ و تجاوز به چپ، خط قرمز پلیس در دور دوم سفرهای تابستانی است. البته در مرحله نخست سفرهای تابستانی امسال 8 درصد حوادث رانندگی کاهش داشت.

سردار مهری از نصب 1800 دوربین کنترلی در جاده‌های کشور خبر داد.

وی ادامه داد: جلسات هماهنگی با کمیسیون ایمنی راه و تمامی دستگاه‌های مسئول صورت گرفته و ان‌شاالله شاهد کاهش تصادفات، تلفات و خسارات در تابستان امسال هستیم.

مهری با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید فطر، گفت: قطعاً تعدادی از هموطنان به خصوص پایتخت‌نشینان برای سفر به زادگاه خود برنامه‌ریزی می‌کنند و پس از اتمام عید فطر نیز مخصوصا در شهر تهران، حجم بالایی از سفرها را خواهیم داشت.

به گفته این مقام ارشد انتظامی پلیس راهور، برآورد پلیس این است که در تعطیلات چند روزه عید فطر شاهد این هستیم که از روز چهارشنبه این هفته سفرها آغاز شود، به همین دلیل پلیس راهور ممنوعیت و محدودیت‌های تردد را در برخی محورها اجرایی می کند.

وی به بیان ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها پرداخت و بیان داشت: این ممنوعیت و محدودیت‌ها در برخی جاده‌ها به خصوص محورهای شمالی، جاده کرج به چالوس، هراز، فیروزکوه و برخی محورهای دیگر است.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: همه همکاران ما در پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای انجام مأموریت خود برای تعطیلات چند روزه عید فطر از روز چهارشنبه با آمادگی کامل در استان‌های شمالی و استان‌های همجوار حضور فعال دارند تا با اجرای خدمات بیشتر و مضاعف و بکارگیری تجهیزات انسانی بستر سفر خوبی را برای هموطنان فراهم کنند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص خط قرمزهای پلیس در طرح تابستانه به ایسنا گفت: سرعت غیرمجاز، حرکت مارپیچ و غیرمتعارف و تجاوز به چپ از جمله تخلفاتی است که جزو خط قرمزهای پلیس در طرح تابستانه به حساب می‌آید و چنانچه رانندگان مرتکب چنین تخلفاتی شوند، برخورد قانونی لازم با آنها انجام خواهد شد.

سردار مهری همچنین درباره نرخ جرایم رانندگی نیز خاطرنشان کرد: نرخ جرایم فعلی رانندگی بازدارنده نیست و افزایش آن نیز به تایید ناجا و تعدادی از مسوولان مربوطه رسیده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره تردد اتوبوس‌های اسکانیا در سطح معابر شهر نیز گفت: پلیس از بابت تردد اتوبوس‌های اسکانیای تولید گذشته نگرانی دارد و لازم است که فراخوان اصلاح عیوب این اتوبوس‌ها مداوم بوده و همچنان ادامه داشته باشد، البته همانطور که بیشتر اطلاع‌رسانی شد دو مدل از اتوبوس‌های اسکانیا با توجه به اینکه مجوزهای لازم را اخذ کرده‌اند، امکان شماره‌گذاری پیدا کرده‌اند.

حبس در انتظار مخدوش کنندگان پلاک

مهری در پاسخ به سوالی درباره مجازات کسانی که به مخدوش کردن پلاک خودرویشان اقدام می‌کنند، گفت: مخدوش کردن پلاک از جمله جرایمی است علاوه بر اینکه به لحاظ شرعی کار نادرستی است، برای عاملان آن از شش ماه تا یک سال حبس پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حوادث رانندگی در مرحله نخست سفرهای تابستانی افزایش یا کاهشی داشته، گفت: برابر آمارهای ما حوادث رانندگی در دور نخست کاهش 8 درصدی داشته اما درخصوص تعداد جانباختگان آمار نهایی را پزشکی قانونی اعلام خواهد کرد.

مهری همچنین با بیان اینکه برای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی تمهیدات و نظارت‌هایی وجود دارد و جلسات و دوره‌های آموزشی نیز در این خصوص برگزار شده است، گفت: از شهروندان می‌خواهم که تخلفات رانندگی به ویژه تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی را به پلیس اطلاع دهند.

وی درباره صدور گواهینامه‌های هوشمند رانندگی نیز گفت: در حال حاضر روند صدور گواهینامه‌های هوشمند آغاز شده و آن دسته از افرادی که به تازگی به اقدام دریافت گواهینامه کرده یا برای تمدید آن اقدام کرده‌اند، گواهینامه هوشمند دریافت خواهند کرد. رانندگانی که دارای گواهینامه قدیمی هستند نیز می‌توانند با مراجعه به پلیس درخواست خود را برای تعویض گواهینامه را ارایه کنند. البته گواهینامه‌های قدیمی در حال حاضر از درجه اعتبار ساقط نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار