همزمان با ۲۱ ماه رمضان صورت گرفت

برپایی دسته عزاداری دانش آموزان قم در سالروز شهادت امیرالمومنین(ع)

خبرگزاری پانا: دانش آموزان و فارغ التحصیلان آموزشگاه هدایتی قم در سالروز شهادت مولای متقیان امام علی(ع) به عزاداری پرداختند.

کد مطلب: ۳۶۹۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، دانش آموزان و فارغ التحصیلان سنوات گذشته آموزشگاه هدایتی قم، همگام با سرتاسر استان طی یک سنت دیرینه در قالب دسته عزاداری، سالروز شهادت اول مظلوم عالم حضرت علی(ع) را گرامی داشتند.

بر اساس این گزارش، عزاداران عصر روز چهارشنبه 17 تیرماه و با وجود شدت گرمای هوا، در محل امامزاده شاه حمزه واقع در خیابان آذر، تجمع کرده و در مسیر حرکت به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با نوای مداحان اهل بیت(ع) به عزاداری و نوحه خوانی در رسای شهادت مولای متقیان امیرالمومنین(ع) پرداختند.

این گروه از عزاداران روزه دار، همچون دیگر دسته های عزاداری استان قم پس از ورود به حرم مطهر حضرت معصومه(س) با سینه زنی، نوحه خوانی و ذکر توسل، سالروز مصیبت جانسوز شهادت حضرت علی(ع) را به کریمه اهل بیت(س) تسلیت گفته و در آستانه افطار، برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) دعا کردند.

در این مراسم باشکوه، علاوه بر دانش آموزان جدید و قدیم و برخی مدیران و معلمان واحدهای آموزشی، اصغر هاتفی رئیس سازمان دانش آموزی استان قم، عبداللهی مهر رئیس اداره تعاون و جواد حسین دوست رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند.

بمانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار