سه قطعه کرکس برای تیمار تحویل مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش آستارا شد

خبرگزاری پانا:رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا گفت : سه قطعه جوجه کرکس توسط دوستدار محیط زیست به منظور تیمار تحویل مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا شد.

کد مطلب: ۳۶۶۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،شهروز قلی نژاد بیان کرد : سه قطعه جوجه کرکس در منطقه ییلاقی کوته کومه لوندویل توسط یک دوستدار محیط زیست کشف و تحویل اداره حفاظت محیط زیست آستارا شد.
وی با اشاره به تلف شدن یک قطعه از جوجه کرکس به سبب وخیم بودن وضع جسمی آن ، اضافه کرد : دو قطعه دیگر در محل اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل در حال تیمار است که پس از طی مراحل درمان و نیز رسیدن به بلوغ کامل پس از 9 ماه به آغوش طبیعت بر می گردد.
وی اظهار کرد : پیش از تیمار جوجه کرکس ها در سال جاری یک قطعه باکلان کوچک نیز در محل اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل تیمار و به آغوش طبیعت بازگشت.
کرکس دارای منقار قوی برگشته و گردن و سر سخت و بال های پهن بزرگ است ، بیشتر در نواحی کوهستانی زندگی می کند.
پنجه های کرکس برخلاف منقار پرقدرتش ضعیف است بطوری که به وسیله پنجه هایش قادر نیست جز طعمه های بسیار کوچک را نگهداری کند و به همین جهت است که بیشتر از لاشه حیوانات دیگر تغذیه می کند.
پرواز کرکس آهسته ولی دارای اوج است و در مدت طولانی صورت می گیرد ، قدرت دید این پرنده بسیار زیاد است به گونه ای که از فاصله های دور طعمه های کوچک را به خوبی می بیند و کوچک ترین حرکت از دیدش پنهان نمی ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار