پاسخ به سوالات دینی درجلسات تفسیر قرآن کریم تالش برگزارشد

خبرگزاری پانا:رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش به منظور گرامیداشت ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا، برنامه های متعدد و متنوعی پیش بینی و برنامه ریزی نموده است.

کد مطلب: ۳۶۳۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد

بهرام خوشحال در گفتگو با خبرنگار پانا،بیان کرد:پرده نویسی و چاپ بنر جهت تبلیغات محیطی، برگزاری مراسم ختم قرآن کریم با عنوان سی روز، سی جزء قرآن کریم، برگزاری نمایشگاه های هنری، مسابقه مفاهیم قرآنی، برگزاری مراسم مشق نور با حضور خوشنویسان شهرستان و... از جمله برنامه های اجرایی این اداره در طول ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: همچنین به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش، جلسات تفسیر قرآن کریم و پاسخ به سوالات دینی در طول ماه مبارک رمضان در مجتمع فرهنگی و هنری معراج این اداره برگزار می شود.

خوشحال در خصوص برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم گفت: سور و آیات قرآن کریم دارای دو دسته منظور و معنا می باشد، معنای ظاهری (منظوری که واضح است) و دیگری معنا و مفهوم باطنی (منظور یا منظورهایی که واضح نیستند)؛ تفسیر عبارت است از بیان کردن معنای آیه‌های قرآن کریم، روشن کردن و پرده‌برداری از اهداف و مفاهیم آیات به معنای برداشتن پرده ابهام و نشان دادن معنای باطنی و درونی الفاظی است که در نگاه اول به دست نمی‌آید. تفسیر یعنی روشن ساختن مفهوم آیات قرآن مجید، و واضح کردن منظور پروردگار.

وی اضافه کرد: در جلسات مذکور که همه روزه بعد از مراسم پرفیض ختم قرآن کریم برگزار می شود، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نجم صادقی ضمن تفسیر قرآن کریم به سوالات دینی و مذهبی حضار پاسخ می گوید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار