در گفت‌وگو با پانا اعلام شد؛

تهیه پیش‌نویس اصلاح مصوبه ˝برج- باغ˝/ ارائه مصوبه در صحن شورا

خبرگزاری پانا: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران از آماده شدن پیش نویس اصلاحیه مصوبه ˝برج- باغ˝ خبر داد و گفت: این پیش نویس روز شنبه هفته آتی در کمیته مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن برای تصویب در صحن شورا ارائه خواهد شد.

کد مطلب: ۳۶۳۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد حقانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص اصلاحیه مصوبه "برج- باغ" اظهار داشت: طرح مصوبه برج- باغ به سال 82 برمی گردد که در نهایت سال 86 در دستورالعمل ماده 14 زمین های شهری تبدیل به مقرره می شود و تا الان ملاک عمل مدیریت شهری قرار می گیرد و خیلی از تذکراتی که تا کنون نسبت به مصوبه داده شد، شهردار تهران صراحتا به ماده 14 زمین شهری استناد می کند.


رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه مصوبه "برج- باغ" نیاز به بازنگری دارد، گفت: در جلساتی که با کارشناسان حوزه شهرسازی و محیط زیست از وزارتخانه تا شورای شهر داشتیم منجر به این شد که بازنگری اساسی در مصوبه "برج باغ" داشته باشیم.


وی افزود: در طول یک ماه و نیمه گذشته چندین جلسه فوق العاده درباره مصوبه مذکور برگزار کردیم که در نهایت پیش نویس آن آماده شده و روز شنبه در جلسه کمیته بررسی و چکش کاری نهایی آن انجام خواهد شد و پس از آن هم در صحن شورا ارائه می شود.


حقانی با اشاره به تصمیم شورای شهر تهران درباره مصوب شدن این مصوبه که مورد بازنگری قرار گرفته نیز گفت: این دیگر تصمیم شورای شهر است که مصوبه بازنگری شده را مصوب کند یا نه. بالاخره روزی شورای شهر تصمیم گرفته در باغات تهران ساخت و ساز آن هم در سطح وسیع انجام شود. بنابراین اینکه شورای شهر بخواهد با سوداگری ساخت و ساز در باغات مخالفت کند آزمون بزرگی برای شورا به شمار می رود.


این عضو شورای شهر تهران یادآور شد: البته اگر همان مصوبه قبلی "برج - باغ" هم در تهران اجرا می شد یعنی 70 درصد باغ حفظ و 30 درصد ساخت و ساز صورت می گرفت، منافع مالک نیز تأمین می شد اما در عمل باید گفت که اجرای قانون اتفاق نیفتاده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار