بانک مرکزی انتشار نرخ ارز بر روی سامانه کانون صرافان را متوقف کرد

خبرگزاری پانا: یک مقام آگاه گفت: در حالی که سایت کانون صرافان مرتّب نرخ‌های ارز را با استفاده از اطلاعات سامانه سنا منتشر می‌کرد، بانک مرکزی بدون اطلاع قبلی ارائه اطلاعات سنا را متوقف و سایت دیگری را مسئول انتشار نرخ‌های معاملاتی ارز در بازار کرد.

کد مطلب: ۳۵۶۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا در شرایطی که براساس مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها کانون صرافان مسئول انتشار نرخ ارز در بازار است، به تازگی بانک مرکزی فرایند ارائه اطلاعات از سامانه سنا برای اعلام نرخ‌ها توسط سایت کانون را متوقف کرده است.

در ماده (8) مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی‌ها آمده است: کانون صرافان مکلف است در محدوده زمانی مندرج در ماده (4) این مقررات هر یک ساعت یکبار میانگین موزون نرخ خرید صرافی‌ها و میانگین موزون نرخ فروش صرافی‌ها را محاسبه و در تارنمای خود اعلام نماید. نرخ‌های اعلام شده میانگین موزون معاملات انجام شده در یک ساعت است و شامل معاملات کل روز نمی‌گردد.

ماده (11) هم می‌گوید: کانون صرافان موظف است تا ساعت 11 هر روز میانگین موزون نرخ ارز روزانه کل خریدها و میانگین موزون نرخ ارز کل فروش‌ها در روز کاری قبل را محاسبه و در تارنمای خود قرار دهد.
تبصره: اطلاعات مربوط به نوع ارز، نرخ ارز و حجم معاملات انجام شده، از طریق سامانه سنا در اختیار کانون صرافان قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار