احداث اولین زورخانه دانش آموزی کشور در آذربایجان غربی

خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: اولین زورخانه دانش آموزی کشور با هدف ترویج منش پهلوانی در شهر ارومیه احداث می شود.

کد مطلب: ۳۵۵۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، فریدون سیدمصطفوی در جشنی که به مناسبت نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) در زورخانه جهان پهلوان تختی ارومیه برگزار شد؛ اظهار داشت: این زورخانه دانش آموزی با هدف ترویج منش پهلوانی در بین نسل آینده برای اولین بار در سطح کشور ایجاد خواهد شد. محل احداث این زورخانه در میدان امام حسین(ع) ارومیه خواهد بود و در فضایی به وسعت 1800 متر و با ظرفیت 300 نفر با مساعدت آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی مدارس و سایر دستگاههای ذی ربط احداث می شود.

وی با بیان اینکه شهدا پهلوانان اصلی این مرز و بوم هستند؛ افزود: شهدا با روحیه پهلوانی از این خاک دفاع کردند و عین گمنامی جان خود را تقدیم کردند.

سیدمصطفوی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد «محمد باوند پور» به عنوان یک پهلوان اخلاق مدار، گفت: تواضع از ویژگی های بارز این مرد بزرگ بود و ورزش بستانی محل آموزش تواضع است.

«عبداله چمن گلی» مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این مراسم با تقدیر از نگاه مثبت آموزش و پرورش استان به احیا ورزش پهلوانی در سطح جامعه اظهار کرد: اگر همدلی باشد موفقیت در همه زمینه ها حاصل خواهد شد.

«کریم آسیایی» رئیس هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان نیز در این مراسم از اقدامات مدیرکل آموزش و پرورش استان برای گسترش ورزش پهلوانی در سطح مدارس تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار