اپل:

خالکوبی می‌تواند عملکرد سنسورهای اپل واچ را مختل کند

خبرگزاری پانا :شرکت اپل تایید کرد که خالکوبی روی مچ دست می‌تواند عملکرد سنسورهای ساعت اپل را با اختلال روبرو کند. این شرکت با آپدیت بخش مربوط به این ساعت در وب‌سایت خود، درباره چگونگی عملکرد سنسور ضربان قلب ساعت توضیحاتی ارائه داد.

کد مطلب: ۳۴۵۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد

اپل می‌گوید:تغییرات موقت یا همیشگی مانند خالکوبی در پوست شما می‌تواند عملکرد سنسور ضربان قلب را دچار مشکل کند. جوهر، طرح یا شدت برخی خالکوبی‌ها می‌تواند جلوی نور مورد نیاز برای سنسور راگرفته و کار آنالیز را با اختلال ایجاد کند.
اما اپل راه حلی هم برای رفع این مشکل پیشنهاد داده و آن اتصال ساعت به یک دستگاه خارجی مونیتورینگ ضربان قلب مانند بندهای بلوتوثی سینه است.
اپل زمانی متوجه این مسئله شد که تعدادی از کاربران ناراضی اپل واچ که دارای خالکوبی روی مچ دست خود بودند، گزارش‌هایی موثقی مبنی بر عدم عملکرد دقیق این ساعت در سایت‌هایی مانند Reddit و YouTube منتشر کردند. حتی برخی این اختلال را Tattoo-gate نامیدند.
افرادی که روی مچ دست خود دارای خالکوبی تیره و پررنگ بودند متوجه شدند که اپل واچ نمی‌تواند تشخیص دهد که ساعت روی مچ دست بسته شده است یا خیر، چراکه خالکوبی مانع تشخیص مچ دست توسط سنسور اینفرارد می‌شد.
از آنجایی که اپل واچ از طریق جذب نور با LEDهای سبز و سنسور فوتودیود خود برای اندازه‌گیری فشار خون استفاده می‌کند، مشخص شده که جوهر سیاه موجود در خالکوبی می‌تواند فرآیند جذب نور را هم با اختلال مواجه کند.
حالا بعد از تأیید این مسئله از سوی اپل، اگر روی مچ دستتان که معمولا ساعت مچی را به آن می‌بندید خالکوبی دارید، احتمالا باید ساعت را روی مچ دیگر خود ببندید یا اینکه قبل از خرید، ساعت را در یک فروشگاه اپل امتحان کنید.
منبع:نیکو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار