تورج اصلانی:

تکیه روی فرهنگ قومی شناسنامه سینمای ما است

خبرگزاری پانا: تورج اصلانی کارگردان و مدیر فیلمبرداری درباره چگونگی تأثیرگذاری بخش بین الملل جشنواره گفت: برخی موضوعات فراتر از مرزهاست که شامل جغرافیای انسانی و احساس درونی انسان ها است.

کد مطلب: ۳۴۲۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد

تورج اصلانی کارگردان و مدیر فیلمبرداری سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا؛ درباره جدایی بخش بین الملل از بخش ملی گفت: با تفکیک بخش ملی از بین المللی موافقم چون سی و دو جشنواره با نام بین المللی برگزار می شد و تفکیک این بخش ها باعث برجستگی بخش بین المللی می شود.
اصلانی در خصوص امکان تولید مشترک با دیگر کشورها عنوان کرد: تولید مشترک برای ما معیارهای، مشخصه های خاص و ممیزی های خود را دارد که گاهی برای تولید جهانی مشکل ایجاد می کند. اگر مقداری فراتر از ممیزی ها برویم می توانیم به تولید مشترک برسیم. اکنون هم این امکان وجود دارد اما گاهی ممیزی ها باعث حذف فیلم های خوب از جشنواره می شود.
وی با اشاره به اینکه امروزه سینما یک زبان جهانی دارد، افزود: به دلیل همین زبان است که افراد آن را برای برقراری ارتباط انتخاب می کنند. هر فیلمی از هر کشوری به خارج از کشور می رود معمولا مولفه های فرهنگی آن کشور را با خود دارد.
اصلانی در پایان گفت: تکیه روی فرهنگ خودمان می تواند شناسنامه قومی برای سینمای ما ایجاد کند اما برخی موضوعات فراتر از مرزهاست که شامل جغرافیای انسانی و احساس درونی انسان ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار