عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی:

کاهش هزینه‌ سوخت با سیستم حرارت مركزی

خبرگزاری پانا: عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ایمنی بالا، کاهش هزینه‌های اجرا و وجود گرمایی یکنواخت را از مهم‌ترین مزایای بكارگیری سیستم‌ حرارتی مرکزی در ساختمان‌ها بویژه ساختمانهای مسكونی عنوان كرد.

کد مطلب: ۳۳۶۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا فرج‌زاده‌ها با بیان اینکه سیستم‌های حرارتی مرکزی در بخش اجرا نسبت به سیستم‌هایی مانند پکیج کم هزینه تر هستند، گفت: سیستم‌های حرارتی مرکزی در ساختمان‌های بزرگ و برج‌ها نقش مؤثری در کاهش هزینه‌های اجرا دارد.

وی تصریح کرد: توزیع حرارت از لحاظ مکانیکی درسیستم‌های حرارتی مرکزی یکنواخت‌تر و مطبوع‌تر است.

فرج‌زاده‌ها با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر بهینه نبودن مصرف انرژی دراین سیستم‌ها گفت: می‌توانیم باهوشمندسازی این سیستم‌ها مصرف انرژی در انها را بهینه کنیم.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامهتوضیح داد: تنها مزیت سیستم‌هایی مانند پكیج این است كه مصرف انرژی در كنترل مالک است.

ویدر پایان تاکید کرد: در حال حاضر تمامی کارشناسان انرژیاستفاده از سیستم‌های حرارتی مرکزی را پیشنهاد می‌کنند و استفاده از این سیستم‌ها را به صرفه‌تر می‌دانند. در صورتی که منافع استفاده از پکیج متوجه ساختمانسازان است زیرا اگر این افراد بخواهند قوانین را رعایت کنند و در آپارتمان ها از موتورخانه استفاده کنند باید بخشی از فضای پارکینگ را به موتورخانه اختصاص دهند که این موضوع علاوه بر کاهش سود موجب بروز هزینه هایی مانند نصبتاسیسات موتورخانه برای آنها می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار