تکمیل کتابخانه مرکزی رشت مهمترین خواسته کتابخوانان از رییس جمهور است

خبرگزاری پانا : مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ، پیگیری وضعیت تکمیل کتابخانه مرکزی شهر رشت در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان را از مهمترین خواسته های فرهنگی اهالی فرهنگ و کتاب گیلان از رییس جمهوری عنوان کرد.

کد مطلب: ۳۳۴۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، امیر محمد پور در آستانه سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان گیلان ، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با موضوع همدلی و همزبانی ملت و دولت، آن را اصلی ترین نیاز جامعه امروز بخصوص کتابخانه های عمومی عنوان کرد و نتیجه بدست آمده از این همدلی را در نهایت پویایی و نشاط در کتابخانه ها دانست.

وی، با اذعان به اینکه شهرستان رشت با داشتن بیش از 17 کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی از لحاظ رتبه استانی و کشوری در شرایط مطلوبی نیست از مسوولان کتابخانه های عمومی خواست با خلاقیت و ورود به عرصه شیوه های نوین تبلیغات سهم بیشتری از جذب مخاطبان به کتابخانه های عمومی ایفا کنند.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهوری و هیات دولت به استان گیلان از پیگیری وضعیت تکمیل کتابخانه های عمومی نیمه تمام بویژه کتابخانه مرکزی شهر رشت خبرداد و آن را مهمترین خواسته فرهنگی اهالی فرهنگ و کتاب استان در این سفر عنوان کرد.

محمدپور یکی از مشکلات کمبود فضای مطالعه در شهرستان رشت و استان گیلان را اختصاص نیافتن اعتبارات کافی در زمینه تکمیل پروژه های مربوط به کتابخانه های عمومی دانست و با اشاره به تاخیر 14ساله در تکمیل کتایخانه مرکزی شهر رشت از این پروژه به عنوان نماد مشکلات در این حوزه یاد کرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همچنین اظهار امیدواری کرد سفر ریاست محترم جمهور و هیات دولت به استان گیلان فرصت بسیار مغتنم و مهمی برای بررسی مشکلات در حوزه کتابخانه های عمومی و اختصاص اعتبار مناسب برای پیشرفت کتابخانه های عمومی در حال احداث در سراسر استان گیلان و تکمیل کتابخانه مرکزی شهر رشت نیز باشد .

محمدپور گفت : درحال حاضر 12 کتابخانه عمومی در سراسر استان گیلان در حال احداث است که به علت نبود اعتبارات کافی روند تکمیل آنها به کندی صورت می پذیرد که در صورت اختصاص منابع کافی این روند تسریع خواهد یافت و با بهره برداری از این کتابخانه های عمومی شاخصهای مطالعه در استان گیلان رشد چشمگیری خواهند داشت.

وی اضافه کرد : با تکمیل کتابخانه مرکزی شهر رشت با مساحت هفت هزار و 600 متر مربع شاخصهای سرانه مطالعه در استان به میزان چشم گیری افزایش خواهد یافت و بهبود سرانه فضای مطالعه از رتبه30 کشوری به رتبه 23 ، ارتقای رتبه سرانه اعضای کتابخانه های عمومی استان از رتبه 28 به رتبه 22 بخشی از اثرات مثبت اتمام پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت خواهد بود.

وی همچنین افزود : طبق آخرین برآورد در صورت اختصاص اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال کتابخانه مرکزی شهر رشت در سال 95 به بهره برداری کامل خواهد رسید.

گفتنی است عملیات احداث پروژه کتابخانه مرکزی شهر رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی استاندارد شمال کشور از سال1383 آغاز و هم اکنون و باگذشت بیش از 11سال با پیشرفت 40 درصدی در انتظار اختصاص اعتبار کافی برای بهره برداری و استفاده مردم فرهنگ دوست استان گیلان، بویژه شهر رشت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار