جشنواره بازی های بومی و محلی بشرویه برای اولین باردر روز سیزده به در

حبرگزاری پانا :در سیزده به در نوروز 94 شهرستان بشرویه استارت برگشت سرزنده گی و شادابی زده شد و جشنواره بازی ها و ورزش های بومی و محلی به اجرا در آمد.

کد مطلب: ۳۳۰۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ،روز طبیعت به نام سیزده به در نوروزی ایرانی ها نام گرفته است، روزی که پذیرای جمعیت بیشماری در دل کوه ها و دره های خوش اب و هوا، در جوار بقاع متبرکه امام زادگان و گاهی دریاها و دشت های زیبا است .

مردم ایران اسلامی یک روز بانشاط و سالم را در کنار خانواده خود در طبعیت می گذراند.

در شهرستان بشرویه نیز قدیم الایام، رسوم زیبایی در روز سیزده به در انجام می شده و اجرای بازهای بومی و محلی یکی از برنامه های جذاب مردم این دیار در روز طبعیت بوده است که با گذشت زمان، بازی و ورزش های بومی جای خود را به بازی های رایانه ای و موبایلی داد که نه تنها هیچ دستاوردی نداشته بلکه روحیه نشاط، شادابی و تندرستی را نیز از جوانان و نوجوانان گرفته است .

در سیزده به در نوروز 94 شهرستان بشرویه استارت برگشت سرزنده گی و شادابی زده شد و جشنواره بازی ها و ورزش های بومی و محلی از سوی شرکت گردشگری کویرخاوران این شهرستان به اجرا در آمد تا بار دیگر جنب و جوش و شادابی میهمان مردم شود.

"علی رضا عارفیان " در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:برای اولین بار جشنواره مسابقات ورزشی بومی و محلی در روز طبیعت در جوار بقعه متبرکه امام زاده محمد بن اصغر در روستای زیبای هوگند شهرستان بشرویه اجرا گردید که استقبال خوبی به عمل امد.

مسئول شرکت گردشگری کویر خاوران افزود:این جشنواره با هدف ایجاد نشاط و شادابی بین مردم و همچنین ارائه تفریحات سالم برگزار شد که ادارات ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، اوقاف ، هلال احمر و شورای اسلامی شهر و شهرستان همکاری خوبی را داشتند.

وی با اشاره به عمده برنامه های اجرا شده هم گفت:با شرکت بیش از هزار نفر در جشنواره بازی های بومی محلی ،مسابقاتی از جمله طناب کشی، پرتاپ وزنه،غلط لاستیک،دو با کیسه ، تیراندازی، اسب سواری، فوتبال دستی، لی لی بازی، چاری بازی و دیگر بازی های محلی اجرا شد.

عارفیان خاطر نشان کرد: امید است بتوانیم با اجرای مداوم این گونه برنامه ها در طول سال، نقش اثر گذاری در افزایش روحیه نشاط و شادابی مردم شهرستان ایفا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار