در آمار اولیه اعلام شد:

چهارشنبه سوری شیراز 30 مصدم به همراه داشت

خبرگزاری پانا: رئیس فوریت های پزشکی استان فارس گفت: استان فارس در چهارشنبه آخر سال موارد فوتی نداشته است اما شدت صدمات و جراحات بالا بوده است.

کد مطلب: ۳۲۸۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا عالی منش در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار داشت: در پی اتفاقات چهارشنبه سوری در سطح استان مرکز فوریت های پزشکی 30 مصدوم را به مراکز درمانی انتقال داده است.
وی در ادامه افزود: 22 تن مصدومان از شهر شیراز و هشت تن از شهرستان های استان بوده اند و 62 مراجعه مستقیم هم به مراکز درمانی داشته ایم.
رئیس فوریت های پزشکی استان فارس با بیان اینکه در چهارشنبه آخر سال موارد فوتی نداشته ایم، اذعان داشت: جراحات و صدمات به دلیل استفاده از مواد محترقه دست ساز و پنهان کردن مواد محترقه در جیب لباس به مصدومان آسیب های زیادی را وارد کرده است.
عالی منش در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه آیا این آمار که فارس رتبه اول مصدومان و سوانح را در سطح کشور داشته صحیح است، افزود: چون دسترسی به آمار کشوری را نداریم نمی بر صحت یا شایع بودن این خبر اصرار داشت.
یک جوان سرباز وظیفه ،20 ساله دیشب در شیراز دچار سوختگی شد
در شب آخرین چهارشنبه سال یک جوان سرباز وظیفه ،20 ساله که قصد رفتن به مهمانی را داشت در مسیر ، افرادی مبادرت به پرتاب ترقه به سمت موتور سیکلت وی کردند که در این حادثه موتورسیکلت اتش گرفت و راکب از ناحیه چانه ، گردن، سینه ، دست ها و پا ها دچار سوختگی شد.
با کمک اورژانس شیراز این جوان به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شد.
این جوان بیست ساله تحت مراقبت ویژه قرار گرفت ولی پرتاب کنندگان مواد منفجره متواری شدند.
جوان 21 ساله شیرازی دیشب دچار سوختگی 90 درصدی شد
این مصدوم که در شب چهارشنبه آخر سال بالای پشت بام منزلشان در حال ساخت ترقه بود بر اثر انفجار مواد محترقه در دستانش از پشت بام پرت شد .
به گفته محتشمی پرستار بیمارستان شهید رجایی شیراز این جوان علاوه بر سوختگی 90 درصدی از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شده است.

مدیر عامل آتش نشانی شیراز نیز پیش از این اعلام کرده بود: دیروز بعد از ظهر و قبل از آغاز چهارشنبه سوری دو مورد انفجار در اثر ساخت مواد محترقه در خیابان گل کوه و بلوار امیر کبیر رخ داد که طی آن هفت نفر مصدوم شدند.

محمد مهدی شایق گفت: عملیات های مرتبط با چهارشنبه سوری در شهر شیراز موارد سطحی بوده و شامل موارد حاد و شاخصی در این زمینه نبوده اند.

وی ادامه داد: در کل دیشب ۱۰ مورد حریق در سطح شیراز رخ داد که بیشتر مربوط به فضای سبز و درخت بود و تنها یک مورد آن ها بر اثر ترقه ها ایجاد شده بود و حتی بعضی از موارد با چهارشنبه سوری مرتبط نبودند.


خبرنگار: سید علیرضا ترابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار