مراسم بزرگداشت روز مهندس با حضور 1200 مهندس استان برگزار شد

خبرگزاری پانا: مراسم بزرگداشت روز مهندس با حضور بیش از 1000 نفر از مهندسان استان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۳۲۰۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، استاندار خراسان رضوی در بخشی از این مراسم با اشاره به اهمیت اجرای معماری ایرانی- اسلامی در جامعه، گفت: هیچکس جز مهندسان نمی‌تواند این وظیفه را به انجام برساند .

علیرضا رشیدیان با اشاره به نقش مهم خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان یک مهندس جوان در کشور، عنوان کرد: خواجه نصیرالدین طوسی نمونه خوب یک مهندس بود که نقش بی‌بدیلی در توسعه و گسترش تمدن‌ها داشته است .

رشیدیان به موانع و مشکلات شهر مشهد اشاره و اظهار کرد: باید از ظرفیت و توانمندی‌ مهندسان برای حل موانع و توسعه استان استفاده كنیم .
وی یكی از ضرورت‌های مبلمان شهری را هماهنگی با فرهنگ ایران اسلامی دانست و گفت: مبلمان شهری باید متناسب با شرایط فرهنگی، انسانی و اجتماعی همراه با فنون جدید باشد .

رشیدیان افزود: مهندسان با تكیه بر فرهنگ اسلامی، ایرانی و شرایط اجتماعی می‌تواند در این توسعه نقش ویژه‌ای دارند كه این نقش در شهر مشهد پررنگ‌تر است .

استاندار خراسان رضوی همچنین بر لزوم رعایت اخلاق کاری تاکید کرد و گفت: یكی از نكات مهم در جامعه ایرانی و جدان كاری و تعهد بهینه‌كاری است که مهندسان باید به این امر توجه ویژه‌ایداشته باشند .

رشیدیان تفكر مهندسی را كلید گشایش این توسعه دانست و اظهار کرد: امكاناتی كه استان در حوزه‌های معدن، كشاورزی، شهری و غیر شهری دارد یك ثروت عظیم محسوب می‌شود که به وجود مهنسان برای بهره‌برداری از این ثروت نیاز داریم .

وی ادامه داد: در استان 3500 مهندس در حوزه‌های مختلف از جمله معدن، کشاورزی، عمران، راه و ساختمان و ... فعالیت می‌کنند .
شهردار مشهد نیز در بخشی دیگر از این مراسم گفت: تعامل مهندسان و مجموعه شهرداری باید ارتقا یابد .

صولت مرتضوی عنوان کرد: در حال حاضر اجرای تمامی پروژه‌های شهرداری بر عهده مهندسان است اما این همکاری باید ارتقا یابد .
وی عامل پیشرفت پروژه‌های شهری را وجود مهندسان دانست و اظهار کرد: طرح جامع شهر مشهد و طرح جامع ترافیك به تصویب رسیده و كسانی كه باید حدود این طرح‌ها را مشخص كنند مهندسان هستند .

مرتضوی ادامه داد: در بافت پیرامون حرم و سایر بافت‌های فرسوده شهری و همچنین در طرح‌های موضوعی و حوزه‌ای به كمك مهندسان نیازمندیم .
وی با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده ذر دهه فجر، خاطرنشان کرد: در دهه فجر 230 پروژه با اعتبار معادل 100 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید .

شهردار مشهد با بیان اینکه در حال حاضر دنیا تمام امکانات خود را برای تحریم ایران به کار گرفته است، ادامه داد: یكی از اركان دفاع از ایران اسلامی، جامعه مهندسان هستند .

در بخش دیگری از این مراسم از مهندسان برگزیده سازمانهای نظام مهندسی ساختمان، معدن و کشاورزی تقدیر و تشکر شد .
سخنرانی روسای سازمانهای نظام مهندسی و بسیج مهندسی از دیگر بخشهای این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار