حمیدی:

طرح حیاط پویا برای جلوگیری از اضافه وزن دانش آموزان طراحی شده است

خبرگزاری پانا: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح حیاط پویا برای جلوگیری از اضافه وزن دانش آموزان طراحی و با خط کشی هایی در کف حیاط مدرسه فعالیت هایی ترسیم شده است که با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شده است.

کد مطلب: ۳۱۸۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مهرزاد حمیدی در نشست ستاد ملی آموزش برای توسعه پایدار که صبح امروز دوم اسفندماه در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهمترین مفاهیمی که در عدالت آموزشی و توسعه پایدار مطرح است بحث تربیت بدنی و سلامت است که با ایجاد سبک زندگی مناسب و نشاط در آحاد جامعه آموزش خودمراقبتی و حفظ منابع طبیعی کارهایی را در این زمینه تعقیب می کنیم.

وی افزود: آموزش برای توسعه پایدار باید برنامه محور، دانش آموز محور ، فراگیر، مشارکت محور، اخلاق محور و علمی تخصصی کردن فعالیت ها باشد و همه برنامه هایی که خارج از این محدوده بودند حذف شده یا در اولویت های بعدی قرار گرفتند .

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر شایستگی های پایه، دست یافتن به مراتبی از حیات طیبه ، آموزش همگانی عادلانه همراه با آموزش مسئولیت های اجتماعی، بهداشتی و زیست محیطی مورد توجه است که این خود نیز به آموزش برای توسعه پایدار می انجامد.

وی افزود: برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای مکمل درس تربیت بدنی است که در راستای بازگشت به فعالیت ها به مدرسه ترسیم شده و حدود 3 میلیون دانش اموز را امسال تحت پوشش خود قرار داد و از دورترین نقاط کشور این المپیادها برگزار شد.

حمیدی ادامه داد: استقبال و سطح مشارکت والدین در این فعالیت ها فراتر از انتظار بود و دانش اموزان با خواندن سرود ملی و سرود المپیک و احترام به پرچم وظیفه ملی و اعتقادات خود را تقویت کردند همچنین مدارس استثنایی نیز به صورت جدی در این زمینه وارد شدند.

وی ادامه داد: موضوع بوفه های مدارس نیز با حذف موادغذایی چاق کننده و نامفید آغاز شده که تنها در آغاز طرح 2 درصد از مدارس تخطی کرده اند. همچنین معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش برای توسعه مدارس جامع محیط زیست (سبز) با سازمان محافظت از محیط زیست و وزارتخانه های بهداشت و آموزش پزشکی کشور و ورزش و جوانان تفاهم نامه هایی را به امضا رسانده که با جدیت موضوع را پیگیری می کنیم.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار