رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر:

از ابتدای سال آینده کاربرد نشان استاندارد در مصنوعات طلا اجباری می شود

خبرگزاری پانا : رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی، از بکارگیری علامت استاندارد در تمام مصنوعات طلا و جواهر از ابتدای سال ۹۴ خبر داد و گفت: براساس آمار سازمان ملی استاندارد ایران، بیش از ۵ هزار واحد تولیدی طلا و جواهر شناسایی شده اند که تمام آنها کد رهگیری را در تولیدات خود بکار می گیرند.

کد مطلب: ۳۱۳۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا عبادالله محمدولی در نشستی خبری که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد ، اظهار داشت: از ابتدای سال آینده نشان استاندارد بر روی مصنوعات طلا اجباری می شود که براین اساس تمام مصنوعات طلا باید نام برند، عیار و کد استاندارد داشته و بر روی آنها حک شده باشد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی بیش از ۶۰ درصد بازار در اختیار محصولات خارجی قرار دارد که چنانچه امنیت و ثبات در بازار حکمفرما شود به طور قطع تولید کنندگان می توانند پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان باشند.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد منابع اولیه صنعت طلا و جواهر دنیا در ایران قرار دارد، گفت: این ظرفیت و توانمندی بسیاری بالایی را در اختیار ایران قرار می دهد تا بتواند در این صنعت و رشد و توسعه مطلوب دست پیدا کند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی سپس به وجود مصنوعات سایر کشورها در بازار ایران اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از فروشندگان، مصنوعات تایوان و ترکیه را به جای طلای ایتالیایی در بازار به فروش می رسانند و مصرف کننده هم تشخیص نمی دهد که این طلا، ایتالیایی نیست، البته برخی از فروشندگان نیز، طلای ایرانی را به نام ایتالیایی می فروشند.

محمدولی با بیان اینکه هم اکنون ۹۰ هزار نفر در صنعت طلا به طور مستقیم مشغول به کار هستند، اظهار داشت: این ظرفیت قابلیت افزایش تا ۵ برابر را هم دارد، این در حالی است که تلاش داریم تا با برگزاری نمایشگاه طلا که از ۲۳ بهمن ماه در تهران آغاز به کار می کند، سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کرده و راه را برای اشتغالزایی بیشتر فراهم کنیم.

وی همچنین حجم تقاضای سالانه در بازار طلای کشور را بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ تن عنوان کرد و گفت: با دیدگاه سنتی نمی توان تقاضای بازار طلای کشور را پاسخگو باشیم ضمن اینکه در حال حاضر اکثر کارگاه های متوسط تولیدی کشور مجهز به واحد طراحی شدند که این نشان می دهد آنها در حال همراهی کردن خود با بازار هدف هستند.

نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی نیز در این جلسه نبود برندسازی را از ضعف های عمده صنعت طلا و جواهر در کشور دانست و گفت: هنوز نتوانسته ایم در صنعت طلا و جواهر برندسازی کنیم و تبلیغات مناسبی برای تولیدکنندگان خود داشته باشیم، این در حالی است که بسیاری از تولیدات داخلی ایران، مرغوب تر از نمونه های خارجی است.

منصور نامدار زندی افزود: متاسفانه سازمان های متولی امر تولید و صادرات، برای برگزاری نمایشگاههای داخلی به سازندگان طلا مجوز نمی دهند، این درحالی است که کشوری همچون هنگ کنگ، به ازای هر فرد تاجری که از نمایشگاه دیدن کند، ۵۰۰ دلار کمک هزینه می دهد، بنابراین باید ساز و کاری فراهم کرد که بتوان سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جذب کرد.

وی اضافه کرد: بسیاری از تولیدات طلا در داخل کشور زیرزمینی است و کالاهای خارجی متاسفانه توانسته اند با حمایتی که از سوی سازندگان خود می شوند، به راحتی وارد بازار ایران شوند.

نامدار زندی به برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت، سنگهای قیمتی و صنایع وابسته اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، نقره، جواهر وسنگ های قیمتی تهران از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه ۹۳ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این دوره از نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۸ هزار مترمربع برگزار می شود که ۱۳۰ شرکت داخلی که اکثرا تولیدی هستند، در آن حضور خواهند داشت.

نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی با بیان اینکه در بخش خارجی نمایشگاه امسال حدود ۳۰ درصد نسبت به نمایشگاه سال گذشته رشد داشته است، گفت: کشورهای ایتالیا، ترکیه و انگلستان در این نمایشگاه در بخش ماشین آلات حضور جدی دارند.

به گفته وی، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ های قیمتی سال آینده با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی و اتاق بازرگانی بدنبال کسب مجوز سه ساله برای برگزاری این نمایشگاه است تا آن را بتواند با تقویم مشخص هرساله برگزار کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار