اجرای سرود در ۸۰ نقطه شهر همزمان با دهه فجر:

بازخوانی سرودهای انقلابی در ˝پاتوق های انقلاب˝

خبرگزاری پانا: قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از اجرای سرودهای انقلابی در معابر سطح شهر مشهد به منظور ایجاد فضای انقلابی در دهه فجر با عنوان «پاتوق های انقلاب» خبر داد.

کد مطلب: ۳۱۱۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، به نقل از ستاد خبری «فجر 36 مشهد»، جعفر رئیسیان زاده با بیان این مطلب که سرودهای انقلابی بخشی از خاطرات و میراث ارزشمند دوران انقلاب هستند که شنیدن آنها حال و هوای آن روز ها را تداعی می کند، اظهار داشت: به همین منظور طرحی با عنوان «پاتوق های انقلاب» توسط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد برنامه ریزی شد که طی آن 3 گروه سرود با تجهیزات لازم برای اجرای برنامه در 80 نقطه پرتردد شهر به اجرای برنامه می پردازند.

وی ادامه داد: چهارراه آزادشهر، خیابان امام خمینی در مجاورت باغ ملی، بلوار هاشمیه، بازار فردوسی، بازار امام رضا، چهار راه مخابرات قاسم آباد، پایانه اتوبوس پارک ملت و خیابان راهنمایی مکان هایی است که این برنامه در آنها اجرا می شود.

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد تصریح کرد: سرود یکی از هنرهایی بود که در راهپیمایی‌های اوایل انقلاب نقش بسیار اساسی و تعیین کننده داشت و پس از آن در دفاع مقدس نیز با وجود شرایطی ویژه ای که در جامعه حاکم بود، سرودهای انقلابی مکمل بعضی از پیام های حضرت امام(ره) محسوب می شد و از جایگاه بالایی برخوردار بود.

وی در پایان یادآور شد: سرود به عنوان یک هنر ارزشی و انقلابی نباید به دست فراموشی سپرده شود و باید با تولید آثار فاخر نسبت به احیای اصولی آن اقدام کنیم.

ویژه برنامه «پاتوق های انقلاب» یکی از 36 عنوان برنامه فرهنگی هنری پیش بینی شده برای سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می باشد که توسط سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد همزمان با دهه فجر برگزار می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار