در گفت و گو با پانا مطرح شد:

انتقاد آفرین عبیسی از نقش های زنان میانسال

خبرگزاری پانا: آفرین عبیسی بازیگر فیلم سینمایی ˝چهارشنبه 19 اردیبهشت˝ ساخته وحید جلیلوند که در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد، گفت: نقش های مادران در سریال ها وفیلم های ایرانی به گونه ای است که گویی آنها هیچ نقش دیگری جز چای ریختن در خانه ندارند.

کد مطلب: ۳۱۱۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

آفرین عبیسی بازیگر نقش بهجت در فیلم سینمایی "چهارشنبه 19 اردیبهشت" در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره علت حضورش در نقشی کوتاه توضیح داد: کارگردانانی که فیلم اول خود را می سازند معمولاً به سراغ من می آیند. برای مثال آقای میرکریمی هم با "کودک و سرباز" اولین فیلم خود سراغ من آمدند.
وی افزود: کوتاه و بلند بودن نقش مهم نیست. مهم این است که بتوانی در همان فرصت کوتاه چه تاثیری داشته باشی تا این که سراسر فیلم باشی اما هیچ دیالوگ تاثیرگذاری بیان نشود.
بازیگر سریال "روزگار قریب" درباره علت استفاده این نقش از الفاظ رکیک ادامه داد: به دلیل این که بهجت نقش خوبی است خودم هم تمایل نداشتم این الفاظ را از دهان او بشنویم. اما کارگردان استدلال می کرد چون در جامعه چنین چیزی وجود دارد باید همانطور ارائه شود. اما باز هم این نقش معتدل تر از آن چیزی شده است که در ابتدا قرار بود باشد.
وی همچنین درباره داستان این اثر بیان داشت: قصه دردها و مشکلات مردم را نشان می دهد و من وقتی متن را خواندم بسیار گریه کردم. درد با بالاتر رفتن سن ممکن است با یک نگاه برای فرد ایجاد شود.
عبیسی درباره آفت نقش های زنان میانسال خاطر نشان کرد: در ایران این نقش ها را می بینیم اما در دنیا این طور نیست. ریسک و سرمایه گذاری می شود. برای همین است که من کم کار هستم و نسبت به این مساله گلایه دارم. من در 16 سالگی نقشی را بازی کردم که قصه توسط آن پیش می رفت و این ریسک کردن وجود داشت. البته تهیه کننده ها به فکر برگشت سرمایه هستند و حق هم دارند. وقتی سرمایه نیست آنها کمتر ریسک می کنند. همه این عوامل باید دست به دست هم بدهد.
وی درباره علت کم کاری اش در تلویزیون توضیح داد: قصه ها بایدجذاب باشد که بخواهم در یک کار حضور پیدا کنم. مادر بودن در نقش اشکالی ندارد به شرط این که جای درستی در داستان برای این نقش تعریف شده بود. مادران گویی به جز چای ریختن در این فیلمنامه ها نقشی ندارند. فرزندان در قصه ها ملکه می شوند و مادران و پدران در حاشیه قرار می گیرند و این مشکل فیلمنامه های ماست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار