استاندار در روز هوای پاک تاکید کرد:

همکاری نزدیک دولت و مردم برای تحقق محیط زیست پاک

خبرگزاری پانا: استاندار خراسان رضوی روز دوشنبه به مناسبت 29 دی ماه در آیین نواختن زنگ هوای پاک در مدرسه دخترانه نمونه مردمی مهشید مصلی نژاد گفت: حوزه محیط زیست از جمله حوزه های مورد توجه ویژه رییس جمهور است.

کد مطلب: ۳۰۶۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، علیرضا رشیدیان که در این روز در آیین نواختن زنگ هوای پاک در مدرسه دخترانه نمونه مردمی مهشید مصلی نژاد ناحیه شش آموزش و پرورش مشهد حاضر شده بود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به بحث محیط زیست و محیط طبیعی حساسیت و توجه زیادی دارند،اظهارکرد: فراموشی و کم توجهی به محیط زیست در دولت های مختلف از سوی رهبر معظم در دوره های مختلف یادآوری می شده است.
وی گفت: خوشبختانه مهمترین دغدغه امروز رییس جمهور کشورمان محیط زیست و سلامت آن است.
وی تاکید کرد: مشارکت و همکاری میان دولت و مردم مهمترین عامل در تحقق محیط زیست سالم است زیرا تنها راه مشارکت در این عرصه است.
رشیدیان با اشاره به انتقال بنزین و گازوئیل استاندارد به مشهد در سالجاری ، گفت: از جمله توجهات دولت می توان به مصوبه هیات دولت در سفر به خراسان رضوی در خصوص اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح کمربند سبز مشهداشاره نمود.
وی بیان کرد: در این اقدامات و تلاش های دیگر هوای مشهد که از آلوده ترین شهرهای کشور بود به وضعیت مطلوب نزدیک شد به طوری که در 9 ماه گذشته از سال جاری شاهد کاهش 50 درصدی روزهای با هوای ناسالم در مشهد در مقایسه با مدت مشابه پارسال هستیم.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: همکاری دستگاههای دولتی و سازمانهای مردم نهاد در جهت تلاش مستمر در زمینه بهبود کیفیت هوا و نیز توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست، توسعه فضای سبز، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ، احترام به طبیعت و حفظ آن به عنوان امانت آیندگان لازمه امروز است.
رشیدیان با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام و احادیث اولیای الهی تاکیدات فراوانی در زمینه حفاظت از محیط زیست و محیط طبیعی وجود دارد، گفت: در دین اسلام دنیا و آخرت با هم پیوستگی دارند و همه موجودات نیز حق حیات و استفاده از هوا، خاک و آب سالم دارند.
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) نیز در تعاملات اجتماعی خود به محیط زیست و درختان توجه ویژه داشتند به طوری که از مهمترین سفارشات ایشان به لشکریان این بود که به درختان، کودکان و زنان لطمه ای وارد نکنند.
او اظهارکرد: افتخار می کنیم که در خراسان رضوی همجوار با امام معصومی هستیم که ضامن آهو شده اند و این خود نمادی از اهمیت حفاظت از محیط زیست و نگاه دینی به این امر است.
استاندار خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود با محکوم کردن چاپ کاریکارتور حضرت محمد(ص) گفت: در حالی به بهانه آزادی بیان به اعتقادات یک میلیارد جمعیت مسلمان اهانت می شود که با انتشار کنندگان کاریکاتور پسر سارکوزی به شدت برخورد می شود.
وی افزود: این نهایت تحجر است که با بهانه آزادی بیان به اعتقادات و نمادها توهین شود و این روند نماد آزادی بیان معرفی گردد.
وی گفت:باید این نگاه تحجر آمیز در دنیای مدرن امروز را به همه بشریت تسلیت گفت.
فرهادی مدیر آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد هم در ابتدای این جلسه بااشاره به این که دخالت بشر در امور طبیعی باعث بوجودآمدن مشکلاتی شده است بر نقش دانش آموزان در ایجاد فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی تاکید کرد.
گفتنی ست 29 دیماه روز ملی هوای پاک نامگذاری شده است و به همین مناسبت استاندار خراسان رضوی امروز با استفاده از قطار شهری در این آیین شرکت کرد.
شایان ذکر است در این مراسم علاوه بر مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ، شادکام معاونت هماهنگی و اجرایی و همچنین پورجاهد معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی حضور داشتند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار